مداخلات درمانی برای سلامت روان کودکان مناطق زلزله زده آغاز شد

‘علی اسدی’ روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود : این مداخلات بلافاصله پس از غربالگری و شناسایی کودکان آسیب دیده ، آغاز شده است. کودکان در حوادث بیشتر از بزرگسالان در معرض اختلالات سلامت روان از جمله ‘اختلال سوگ’ قرار دارند.

وی ادامه داد: اختلال سوگ، نوعی اختلال سلامت روان همراه با علایمی مانند ترس و اضطراب بر اثر از دست دادن یکی از اعضای خانواده است.

کارشناس مسوول برنامه های مداخلات حمایت روانی و اجتماعی حوادث وزارت بهداشت خاطرنشان کرد : مداخلات درمانی برای این کودکان شامل شیوه های درمانی همچون بازی درمانی ، نقاشی و قصه گویی از سوی متخصصان و فوق تخصصان انجام می شود.

اسدی با اشاره به اجرای غربالگری سلامت روان زلزله زدگان آذربایجان شرقی ، گفت: در جریان این غربالگری، مشخص شد خوشبختانه حادثه ناگواری مانند خودکشی و گم شدن بچه ها اتفاق نیفتاده است.

وی تاکید کرد : در غربالگری و اجرای مداخلات روانی ، رویکرد ‘بیمار نگر’ نداریم چراکه نباید به زلزله زدگان به عنوان بیمار نگاه کنیم و بی رویه برای آنان دارو تجویز کنیم چراکه اغلب واکنش های آنان مانند ترس و استرس، واکنش طبیعی به حادثه به شمار می رود.

کارشناس مسوول برنامه های مداخلات حمایت روانی و اجتماعی حوادث وزارت بهداشت گفت: طبیعی است افراد پس از حادثه دچار استرس ، اضطراب، ترس ، بی قراری و حتی افسردگی شوند .این واکنش ها ‘گذرا’ است.

اسدی گفت : بهترین مداخله سلامت روان برای حادثه دیدگان، مداخلات غیردارویی و مداخلات آموزشی است اما اگر مشکل جدی داشته باشند از درمان های دارویی نیز استفاده می کنیم.

عصر روز شنبه ۲۱ مرداد امسال دو زمین لرزه به بزرگی ۶٫۲ و ۶ ریشتر شهرستان های اهر، ورزقان و هریس را در آذربایجان شرقی لرزاند.

اجتمام**۹۱۸۵**۱۵۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۷۷۷۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.