مداخله نظامی در سوریه عواقب فاجعه باری به همراه دارد

پروفسور ‘کلاودیو موفا درگفت وگو با خبرنگار ایرنا در رم، اظهارات مداخله جویانه اخیر وزیر خارجه ایتالیا مبنی بر مداخله ‘حتی نظامی’ در سوریه را افراط گرایی خواند و افزود: ‘جولیو ترتزی’ هرگز علاقه ای به دفاع از ملت سوریه و اصول حقوق بین المللی ندارد.

وی با انتقاد از مواضع دولت رم و دنباله روی از سیاست های جنگ افروزانه واشنگتن، گفت: رییس دیپلماسی ایتالیا فقط دنباله رو افرط گرایی های غرب، اسراییل و حامیان او در امریکا و اروپا بویژه در انگلیس و فرانسه است که می خواهند با اقدامات تروریستی و فاجعه بار، دولت قانونی و مشروع بشار اسد را سرنگون کنند.

استاد دانشگاه ایتالیا با بیان اینکه امریکا و همپیمانانش در حال تکرار سناریو جنگ لیبی هستند، گفت: روسیه و چین و دیگر کشورهای اسیای مرکزی که مخالف چنین سیاستی جنگ افروزانه هستند بر گفت و گو و مذاکره پافشاری کرده و سعی بر قطع مداخلات خارجی خواهند کرد که از ماه ها است به نفع تروریسم و شورشیان سوری و غیر سوری عمل می کنند.

وی ، وزیر خارجه ایتالیا را حامی رژیم صهیونیستی خواند و ادامه داد: جولیو ترتزی از مداخله مستقیم نظامی علیه کشوری مستقل سخن می گوید، مداخله ای که هرگز موافقت مسکو و پکن را کسب نمی کند و رسما خالی از پوشش سازمان ملل است.

وی به تداوم سیاست های جنگ افروزانه امریکا و برخی کشورهای غربی همپیمان برای سلطه گری بر کشورها اشاره کرد و افزود: اینکه کشورهای متجاوز ابتدا بدون موافقت سازمان ملل و بطور یکجانبه علیه سوریه جنگی به راه بیاندازند تا پس از آن حمایت روسیه و چین را بدست آورند، بعید نیست.

وی گفت: البته این تنها یک نظریه است؛ مساله معتبرتر دیگر این است که آغاز چنین جنگی می تواند جهان را به سوی جنگ جهانی پبش ببرد و حال باید پرسید که آیا واقعا ترتزی چنین چیزی را می خواهد؟

اروپام ** ۲۱۷۱**۱۵۹۶** ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۴۷۰۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.