مدارس قرآنی ، تحول بنیادین در جامعه ایجاد می کنند

به گزارش ایرنا، حمیدرضا حاجی بابایی ، دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه دراستان فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به موضوع نهادینه شدن آموزش قرآن در وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس این طرح به دنبال این هستیم تا معارف قرآنی را در خانواده های دانش آموزان ترویج دهیم.

وی اظهارداشت: امروز جامعه ما به فرهنگ قرآنی نیاز دارد و به همین سبب به دنبال این هستیم تا با بهترین روش ها این طرح و برنامه را در مدارس کشور اجرایی کنیم.

وزیرآموزش و پرورش ادامه داد: با توجه به اینکه فضای آموزش و پرورش ، سیاسی اداره نمی شود این خود در اجرای موفق طرح قرآنی در مدارس موثر است.

وی افزود: باید با استفاده از شیوه ها و روش های جدید در وزارت آموزش و پرورش در پی این باشیم که مسوولان قرآنی برای نسل های آینده تربیت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ، اضافه کرد: بر این باوریم که فراگیری دانش آموزان از آموزه های قرآنی در آینده شغلی آنان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

حاجی بابایی در بخش دیگری از مطالب خود گفت: سال گذشته یک میلیون دانش آموز دختر و پسر به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام کردیم و معتقدیم هزینه در این زمینه نیز به نوعی فرهنگ سازی و سرمایه گذاری است و از این رو هم اینک اردوهای راهیان نور درمقایسه با گذشته از رشد بالایی برخوردار است.

نماینده ولی فقیه دراستان فارس و امام جمعه شیراز هم در این دیدار ، بیان داشت: عدم برنامه ریزی درآموزش و پرورش موجب افزایش مشکلات جامعه خواهد شد زیرا یک کشور در یک وزارتخانه خلاصه شده است و از این رو تمام دستگاه ها می بایست با تعامل با این وزارتخانه به دنبال ساختن آینده ای موفق برای نسل امروز باشند.

آیت الله اسدالله ایمانی ، با اشاره به این که فعالیت در حوزه آموزش و پرورش بسیار ارزشمند و تاثیرگذار است ، گفت: اقدامات آموزش و پرورش موجب سربلندی نظام و رهبری است .

وی افزود: برداشتن گام نخست به عنوان پایه و الگو بسیار مهم و ضروری است، زیرا الگویی برای گام های بعدی است و آموزش و پرورش در این زمینه موفق عمل کرده است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: بسیاری از انتظارات ما برای آینده از طریق آموزش و پرورش محقق می شود و به همین سبب براین باوریم که هزینه دراین عرصه ، به مثابه سرمایه گذاری است.

آیت الله ایمانی اظهار داشت: تاثیر فعالیت آموزش و پرورش از سایر امور و فعالیت ها بیشتر است زیرا اگر اصول و موازین در امر آموزش و پرورش رعایت شود، دیگر زمینه ای برای بروز بسیاری از ناهنجاری ها که در جوامع رخ می نماید ، وجود نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ، افزود: اجرای طرح مدارس قرآنی در وزارت آموزش و پرورش بسیار اثر گذاراست و در ۲۰ سال آینده شاهد برکات این آثار خواهیم بود.

وی ادامه داد: باید از افرادی درمدارس قرآنی بهره جست که جوهره وجودی در آنان باشد تا این طرح به خوبی و با موفقیت اجرا شود. ک/۲

۷۳۸۲ /۶۷۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۰۰۷۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.