مدارس پژوهش محور استان زنجان به ۲۰۰مدرسه افزایش می یابد

احمد مجتهدی، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ورود مدارس به حوزه پژوهشی تاکنون برای آموزش و پرورش ترغیب و تشویق بود و این درحالی است که با اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یکی از بحثهای جدی این دستگاه پرداختن جدی به مسله پژوهش است.

وی بابیان اینکه محتوای ۲۰درصد از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به موضوع پژوهش و روحیه پژوهش محوری اختصاص دارد، یادآورشد: با اجرای این سند ورود مدارس به حوزه پژوهش برای آموزش و پرورش به عنوان یک تکلیف مطرح شده است.

مجتهدی گفت: هدف گذاری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تربیت دانش آموزان خلاق و متفکر است و در هدفگذاری های کلان نیز در کنار پژوهش استفاده از فناوری مورد تاکید می باشد.

وی تصریح کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه تمام مدارس کشور در قالب مدارس هوشمند و پژوهش محور تعریف خواهد شد.

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان زنجان گفت: قبل از ابلاغ سند تحول بنیادین، سال گذشته به صورت ابتکاری ۴۲مدرسه این استان به عنوان مدرسه هوشمند اعلام شد.

مجتهدی افزود: این مدارس در ۱۴منطقه آموزشی، از هرمقطع تحصیلی یک مدرسه که دارای بیشترین جمعیت دانش آموزی و معلم بود انتخاب شده بودند.

وی افزود: برای این مدارس فرمهایی طراحی شده بود که ویژگیهای مدرسه پژوهش محور را تعریف می کرد.

مجتهدی بااشاره به اینکه آموزش فرهنگیان دوره های مرتبط با پژوهش محوری از سالهای گذشته در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد، گفت: ازجمله این دوره ها، دوره های اقدام پژوهی به معنی حل مشکلات موردی دانش آموزان توسط معلم است که زنجان در این حوزه طی سالهای اخیر رتبه های برتر معلم پژوهی را داشته است.

وی خاطرنشان کرد: دوره های مرتبط به بحثهای پژوهشی نیز در زمان حاضر به صورت دوره های ضمن خدمت در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد که رویکرد دوره های آموزشهای ضمن خدمت با رویکرد پژوهش محوری، حل مسله ای و طرح جدید درس پژوهی است.

مجتهدی یادآورشد: در طرح درس پژوهی معلمان هر رشته برای انتقال مفاهیم بهتر درس با یکدیگر همفکری می کنند و خروجی آن در دستور کار اجرای تمام دبیران قرار می گیرد.

۵۹۶/۵۲۲

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.