مدال برنز به گردن جوانان والیبالیست آویخته شد/سالن خالی ارومیه و پایان مسابقات

مرحله رده بندی مسابقات والیبال قهرمانی جوانان آسیا امروز میان تیم ملی جوانان کشورمان و هندوستان در سالن شش هزار نفری ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل مسابقات، در آخرین روز مسابقات والیبال جوانان آسیا امروز تیم ملی والیبال کشورمان در دیدار رده بندی برای رسیدن به مقام سومی این دوره از رقابتها در برابر تیم ملی هندوستان به میدان رفت و موفق شد در سه ست متوالی به ترتیب با پوئن های ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۱۳ و ۲۵ بر ۱۱  مقتدرانه تیم هندوستان را مغلوب کند.
 
در ست نخست این دیدار ترکیب تیم ملی والیبال جوانان کشورمان را علیرضا نصر اصفهانی، جواد حسین آبادی، محمد فلاح نژاد، میلد عبادی پور، رسول شهسواری تشکیل دادند.
 
در این نخست ملی پوشان جوان کشورمان که در بازی روز گذشته مقابل چینیها شکست را پذیرفته بودند امروز در مصاف با هندیها بازی را طوفانی شروع کرد آنها نمی خواستند مدال سومی این رقابتها را در حالی که میزبانی را برعهده دارند از دست دهند.
 
 دفاع مستحکم و سرویسهای خوب بازیکنان جوانان کشورمان باعث شد که ملی پوشان کشورمان در برابر تیمی که یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی است ست اول را با پوئن ۲۵ بر ۲۱ به نفع خود به پایان رساند.
 
در ست دوم این دیدار ترکیب تیم جوانان ایرانی دست نخورده ماند و شاگردان نفرزاده سعی کردند با داشتن دفاع روی تور مستحکم توانست وقت استراحت فنی اول را با پوئن ۸ بر ۶ به نفع خود به پایان رساند، جوانان ملی پوش کشورمان در این ست هم روحیه جنگنده خود را از دست نداده و با اختلاف پوئن بالا بازی را دنبال میکردند. به طوری که این ست با نتیجه ۲۵ بر ۱۳ به نفع تیم ملی ایران به پایان رسید.
 
در ست سوم نفرزاده با همان ترکیب ۲ ست گذشته به میدان رفت و با این تصمیم خود نشان داد که از عملکرد شاگردانش راضی و میخواهد بازی را با اختلاف پوئن بالا پیروز شده تا به همگان ثابت شود که آنها مستحق برد در بازی روز گذشته بوده و جای تیم ملی ایران در دیدار فینال امروز خالی است.

سرویسهای قدرتمند و بدون نقص آینده سازان والیبال ایران زمین دفاع حریف را متزلزل کرده و وقت استراحت فنی اول این ست با نتیجه ۸ بر ۴ به نفع ملی پوشان کشورمان به پایان رسید. آنها وقت استراحت فنی دوم این ست را هم با ۹ امتیاز اختلاف  و با پوئن ۱۶ بر ۷  به پایان رساندند.
 
ضعف دریافت اول هندیها و اشتباهات فردی آنها با عث شد تا ملی پوشان کشورمان از فرصتهای به دست آمده نهایت استفاده را به نفع خود داشته و بر امتیازات خود بیافزایند. سرمربی تیم ملی هند با تعویضهای مکرر و گرفتن وقت استراحت سعی در برطرف کردن اختلاف به وجود آمده داشت اما شاگردان فرهاد نفرزاده با ارائه یک بازی منطقی و اصولی اجازه خود نمایی به حریف را ندادند و این ست هم با پوئن ۲۵ بر ۱۱ به نفع تیم ملی ایران به پایان رسید.
 
 بازی خوب جوانان ملی پوش کشورمان در دیدار رده بندی حاکی از آن بود که باخت آنها در بازی روز گذشته و از دست دادن فینال این دوره از مسابقات اتفاقی بوده و آنها یک روز بد را مقابل تیم ملی چین تجربه کردند.

حاشیه های این مسابقات:
 
۱٫ با وجود آنکه مسدولان به جهت داشتن تماشاچی زیاد میزبانی این رقابتها را به ارومیه واگذار کردند اما در این دیدار  سالن شش هزار نفری غدیر ارومیه خالی از تماشاگر بود.
 
۲٫ محمدرضا داورزنی(رئیس فدراسیون والیبال) به عنوان رئیس کمیته کنترل مسابقات در سالن محل برگزاری مسابقه حضور داشت.
 
۳٫ کمتر از ۱ ساعت دیگر دیدار فینال مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در غیاب ملی پوشان جوانان کشورمان میان تیمهای والیبال چین و ژاپن برگزار خواهد شد.
 
۴٫ فاصله فنی میان نیمکت نشینان و بازیکنان ملی پوش آنقدر زیاد است که دست فرهاد نفرزداه به عنوان سرمربی تیم ملی برای تعویض و تغییر تاکتیک بسته بود./مح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.