مدال طلای آسیا،جهانی و المپیک اهداف بزرگ لژیونر بوکس ایران / روزبهانی : می خواهم حرفه ای مشت بزنم

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > دیگر ورزشها – احسان روزبهانی با عملکرد خوب خود درلیگ نیمه حرفه ای جهان ، مسئولان تیم قزاقستان را شیفته کرد تا یک فصل دیگر در ترکیب تیم آستانا آرلانز قزاقستان بماند.

فتح ا… فتحی: تنها لژیونربوکس ایران جمعه هفته جاری به آذربایجان می رود تا اولین مبارزه خود را درسال تازه میلادی مقابل بوکسوری ازجمهوری آذربایجان تجربه کند.اتفاقی که خود  روزبهانی دربارهٔ اش می گوید : « چند ماهی است تمریناتم را به صورت فشرده و اختصاصی پیگیری می کنم . صبح ها تمرینات هوازی و بعدازظهرها تمرینات فنی را با همان کادرقبلی تیم آستانا انجام می دهم تا به شرایط ایده آل دست پیدا کنم . خوشبختانه مصدومیتم بهتر شده و اگرمشکلی پیش نیاید جمعه به آذربایجان می روم تا با حریف آذربایجانی مبارزه کنم.»

او دربارهٔ قراردادش با تیم آستانا آرلانز حرف می زند و می گوید : « سال قبل اولین حضورم درلیگ نیمه‌حرفه‌ای بود به همین سبب سقف دستمزدم پائین بود ، ولی برای فصل تازه سقف قراردادم تا ۶ برابرافزایش پیدا کرد و هفت هزار و پانصد دلار درماه دریافت می‌کنم . ضمن اینکه برای هر برد پنج هزاردلار وهرباخت هزاردلار پرداخت می گردد.»

روزبهانی دربارهٔ آمادگیش می گوید : « به خاطرمصدومیت و دوری ازمسابقات نسبت به دوره قبلی از لحاظ تکنیکی و بدنی افت کرده ام ولی با آغاز تمرینات اختصاصی که کادرفنی تیم آستانا دربرنامه هایم گنجاندند امیدوارم بتوانم مثل سال قبل خوب مبارزه کنم و بازهم قهرمان شوم.»

او دربارهٔ رنکینگش هم حرف می زند: « هم اکنون درمکان پنجم  وزن ۸۱- کیلوگرم رنکینگ فدراسیون جهانی قراردارم . این رده بندی متعلق به حضورم درمسابقات قهرمانی آسیاست و پس از آن تا ابتدای سال میلادی درهیچ مسابقه ای شرکت نکردم با این اتفاق رنکینگم پایین ‌آمد ولی تلاش می کنم تا این رنکینگ درماههای آینده ارتقاء پیدا کند.»

اما هدف لژیونربوکس ایران.او می خواهد رکورد شکنی کند : « تازه اول راه هستم . می‌خواهم دنیای بوکس حرفه‌ای راهم تجربه کنم ، البته قبل ازآن سه هدف بزرگ دیگردارم ؛ کسب مدال طلای بازیهای آسیایی اینچه اون کره جنوبی ، مسابقات جهانی و اولین مدال درالمپیک. البته امیدوارم کم‌ توجهی مسئولان مانعی نشود که ازرسیدن به اهدافم که رکورد شکنی درتاریخ بوکس ایران است بازبمانم .»

روزبهانی دربارهٔ مبارزات بدون کلاه می گوید : « به عنوان اولین بوکسورایرانی وارد رینگی شدم که نه مسابقاتش درسه راند سه دقیقه‌ای برگزار می‌شد و نه از کلاه محافظ و دستکش آماتوردرآن خبری بود. بعد ازسال‌ها رقابت درسطح آماتور، وارد‌ شدن به چنین سطحی واقعا دشوار بود. مسابقه‌های بوکس نیمه‌حرفه‌ای درپنج راند سه دقیقه‌ای برگزار می‌شود؛ آن هم بدون کلاه و دستکش‌هایی که وزن کمتری دارد.»

۲۵۱ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.