مدال گرایی فرصت سازندگی را از مدیران جودو گرفت

۳۰م آذر ،

رئیس کمیته مربیان جودو گفت: در فدارسیونهای قبلی جودو تفکر نتیجه گرایی و مدال گرایی فرصت سازندگی را از مدیران ما گرفت.

رضا مدنی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت:  در این مورد توضیح داد: متاسفانه در جودو روی سنین پایه کار نشده است، ۱۴ و ۱۵ سال پیش و درزمان یزدانی یک دوره سازندگی روی جودو کاران انجام شد که ثمره آن را از اواخر دوره ریاست درخشان دیدیم در واقع اگر دوره درخشان موفق بود نتیجه همان برنامه ریزی ها در دوره سازندگی بود و جودو کارانی همچون آرش میراسماعیلی، مسعود حاجی آخوند زاده، محمود میران و فلاح در تیمملی ظاهر شدند اما پس از خروج آنها از تیم ملی ما پشتوانه ای نداشتیم و نیروهایی راترتیب نکرده بودیم که بتوانند مانند آنها برای ایران افتخار آفرینی کنند.

وی تصریح کرد: در زمان ریاست درخشان و امینی روی نیروی پایه کار نشد که ما در دوره رستگار از آنها استفاده کنیم پس در این دوره از ابتدا آغاز کردیم و برنامه ریختیم، تمام هدف ما روی جودوکاران در رده سنی نونهالان و نوجوانان است که سال ۲۰۲۰ ایران با قدرت بتواند قدرت خود را ثابت کند و مردم از ما وجودو انتظار دارند زمانی جودو تا چهارم دنیا هم رسیده بود پس می توانیم دوباره خود را به اثبات برسانیم.

مدنی خاطر نشان کرد: محمد علی رستگار (رئیس فدارسیون جودوی نیز می داند که ممکن است زمان به ثمر نشستن این پتانسیل ها در راس کار نباشد اما وی بر این باور است، که شخص مهم نیست زیرا ما برای خودمان نمی خواهیم و هدفمان پشتوانه سازی است، البته ممکن است دراین مدت مدال هم نگیریم.

وی با بیان اینکه تیم ملی نونهالان برای اولین بار تشکیل شده است، دربارهٔ گرد هم آوردن این تیم گفت: ما کشور را به شش منطقه تقسیم کردیم، در هر منطقه مسابقاتی برگزار شد تا از بین جودوکاران شرکت کننده تیم منطقه ای انتخاب کردیم.

بین تیم های مسابقات قهرمانی کشور برگزار شد تا چهره بهترین جودوکاران را انتخاب کردیم تا به عضویت تیم ملی نو نهالان در آیند که مسئول آنها عباس سربی است و هدایت تیم را نیز جلال کرمی به عهده گرفته است.

وی مدعی شد: اکنون در کل کشور ۱۶۰۰ نوجوانان داریم که هر کدام گنجینه عظیمی برای جودوی کشور محسوب می شوند  با این ها بسیار کارها می توان انجام داد.

رئیس کمیته مربیان فدارسیون جودو دربارهٔ وضعیت مربیان ایران اظهار داشت: آنچه برای مربیان جودو اهمیت دارد، مسئله آموزش است انها بیش از هر چیز احتیاج دارند که با آموزش های درست دانش خود را به دانش روز دنیا برسانند ما نیز کلاسهایی را برگزار می کنیم و هدفمان ارتقای سطح مربیان داخلی است.

مدعی در انتها تاکید کرد : اکنون وضعیت تیم ملی جودوی ما به صورتی است که پشتش خالی است و ما هیچ نیروی جایگزینی برای جودو کارانمان نداریم، متاسفانه در دوره های درخشان و امینی کار سازندگی انجام نشد زیرا بسیاری از مدیران ما تفکر مدال گرایی دارند البته درست هم هست زیرا وزیر ورزش و جوانان، مردم و … از جودو توقع دارند تا مدال بگیرد اما باید به صورت موازی پیش رفت و نگذاشت تا تفکر نتیجه گرایی فرصت سازندگی را از مدیران بگیرد./مح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.