مدام در خانه سقراط می‌خوانم

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

بهناز نازی بازیگر نمایش سقراط گفت: عادت ندارم به تنهایی تمرین کنم اما سقراط آنقدر درگیرم کرده که مدام در خانه نمایشنامه ˝سقراط˝ را می‌خوانم و به او فکر می‌کنم.

به گزارش خبرنگار تئاتر ممتاز به نقل از هنرآنلاین، بهناز نازی این روزها با بازی در نمایش “سقراط” به کارگردانی حمیدرضا نعیمی به روی صحنه رفته و نقش همسر سقراط را در مقابل بازیگر با تجربه‌ای چون فرهاد آئیش ایفا می‌کند. بهناز نازی در روند کاری چند ساله خود با گروه تئاتر “شایا” در نمایش‌های بسیاری بازی کرده است؛ اما این‌بار در نقش همسر سقراط قابلیت‌های بازیگری خود را بسیار بیشتر از قبل نشان داده و بازی تاثیرگذار و پخته‌ای را در مقابل تماشاگران به نمایش می‌گذارد.

او در این باره به هنرآنلاین گفت: عوامل مختلفی در این که یک بازیگر بتواند تمام قدرت بازی‌اش را به صحنه بیاورد وجود دارد. از جمله موضوع و حتی ساختار متن نمایشنامه، بازیگر مقابل و سایر بازیگران و اینکه کارگردان مشخصا بداند چه می‌خواهد و توانایی انتقال درست شیوه کارگردانی خود به بازیگران را داشته باشد.

 

نازی در ادامه گفت: نمایش “سقراط” خوشبختانه تمام این فاکتورها را برای من داشت. از ابتدا حمیدرضا نعیمی بسیار پیشنهاد برای بازی من داشت؛ ضمن اینکه شیوه کارگردانی خود را می‌توانست به خوبی برای بازیگران توضیح دهد. دربارهٔ بازیگر مقابلم فرهاد آئیش نیاز به گفتن نیست که چقدر از تجربه فرهاد آئیش بهره‌مند شدم. وقتی این نقش به من پیشنهاد شد، تصمیم گرفتم جدای از تحلیل‌های کارگردان و توضیحات متن نمایشنامه دربارهٔ او تحقیق کنم اما به زودی متوجه شدم در منابع تاریخی و ترجمه شده ما هیچ چیزی دربارهٔ او نوشته نشده است جز این جمله که ” مادر دهر همچون این آدم نزائیده است” . بنابراین تصمیم گرفتم او را این تعریف بسیار کلاسیک افسانه‌ای، انسانی‌تر بازی کنم و روابط او با پسرش و همسرش و دیالوگ‌هایی که بین آنها رد و بدل می‌شود را بیشتر بکاوم. شاخ و برگ‌هایی در طول تمرین به آن افزودم و کارگردان هم پیشنهاد‌هایی داد. ضمن اینکه عادت ندارم به تنهایی تمرین کنم و دوست دارم در جمع بازیگران و پارتنر مقابلم تمرین کنم چرا که نمی‌خواهم در تنهایی به نکته‌ای برسم که جدای از چیزی باشد که با بازیگر مقابلم به آن قبلا رسیده‌ام و یا خواهم ر سید؛ اما با این حال سقراط درگیر کرده آنقدر که مدام در خانه سقراط را می‌خوانم.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.