مدت اقامت زائران در مدینه کم شد

پیش از این زائرانی که برای عمره به عربستان سفر می‌کردند، شش روز در مدینه و شش روز در مکه بودند؛ اما حالا به‌خاطر اجرای طرح توسعه‌ مسجدالنبی(ص) و تخریب بسیاری از هتل‌های شهر مدینه، گروهی از زائران ایرانی مجبورند این سرزمین را زودتر ترک کنند.

ایسنا: اجرای طرح توسعه‌ی مسجدالنبی(ص)، مدت زمان اقامت زائران در مدینه را تا چهار روز کاهش داد.

پیش از این زائرانی که برای عمره به عربستان سفر می‌کردند، شش روز در مدینه و شش روز در مکه بودند؛ اما حالا به‌خاطر اجرای طرح توسعه‌ مسجدالنبی(ص) و تخریب بسیاری از هتل‌های شهر مدینه، گروهی از زائران ایرانی مجبورند این سرزمین را زودتر ترک کنند. البته به گفته‌ی مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت، هیچ اجباری برای انتخاب این کاروان‌ها که اقامت کمتری در مدینه دارند، وجود ندارد و زائران کاملا اختیاری این کاروان‌ها را انتخاب می‌کنند.

علی‌اکبر غیرتی ـ مدیرکل حوزه‌ی ریاست و مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت ـ توضیح داد: مدت زمان اقامت زائران در موسم عمره به‌طور کلی کاهش پیدا نکرده است، بلکه گروهی از کاروان‌ها به‌خاطر تخریب برخی هتل‌های مدینه، مجبور شده‌اند اقامت کوتاه‌تری در این شهر داشته باشند که به جای آن، مدت زمان بیشتری (هشت روز) در مکه هستند.

او اطمینان داد که این گروه از کاروان‌ها به هیچ‌وجه زودتر از موعد مقرر سفر عمره، یعنی ۱۲ روز عربستان را ترک نمی‌کنند.

اما در حالی که مسؤولان سازمان حج و زیارت توجیه کار خود را برای کاهش مدت زمان اقامت زائران در مدینه از دست دادن تعدادی از هتل‌های این شهر می‌دانند و معتقدند اجباری برای انتخاب این گروه از کاروان‌ها نبوده است، برخی زائران که با این کاروان‌ها به سفر عمره رفته‌اند، حالا نسبت به شرایط‌ شان و مدت کم اقامت‌شان در مدینه معترض‌اند، چراکه ورود تعدادی از این کاروان‌ها به مدینه از فرودگاه جده است که طی مسافت آن از این فرودگاه تا شهر مدینه با اتوبوس نزدیک به چهار ساعت طول می‌کشد. این زائران معتقدند: سازمان حج و زیارت پیش از ثبت نام، اطلاع‌رسانی کاملی در این‌باره نداشته است و آن‌ها نگران بودند اگر امسال برای این سفر اقدام نکنند، به‌خاطر جمعیت زیادی که در نوبت هستند سال‌های دیگر این فرصت را به‌دست نمی‌آورند.

غیرتی در پاسخ به این اعتراض‌ها گفت: کاروان‌هایی که مدت اقامت‌شان در مدینه چهار روز است، کاملا مشخص شده‌اند و پیش از ثبت نام، شرایط آن‌ها به زائران توضیح داده شده و زائر هم براساس این توضیحات، کاروان خود را انتخاب کرده‌اند.

او همچنین تأکید کرد: این شرایط شامل حال همه‌ی کاروان‌ها نمی‌شود و تنها بخشی از کاروان‌های عمره را شامل شده است که آن هم قبل از ثبت نام به زائر اطلاع داده بودیم.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.