مدد جویان توانمند از چرخه حمایت خارج می‌شوند

مدیرکل تحقیقات، پذیرش وخدمات مددکاری کمیته امداد:

مجید ملکشاهی گفت: به روز رسانی اطلاعات مددجویان، امکان خروج خانواده‌های مستعد خودکفایی و توانمند‌سازی فردی و اجتماعی فراهم می‌شود.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره)، مجید ملکشاهی مدیرکل تحقیقات، پذیرش وخدمات مددکاری این نهادگفت: مدیریت و نظارت بر اجرای بند (ب) ماده ۳۹ قانون مبنی بر کسر ۱۰ درصد مددجویان تحت حمایت به استناد مفاد لایحه برنامه پنج ساله پنجم توسعه کشور و بخشنامه کاهش۱۰ درصدی سالیانه مددجویان تحت حمایت سازمان‌های حمایتی و با توجه به برنامه‌های نوین خدمات رسانی در امداد مبنی بر توجه ویژه به امر توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش تلاش شده است تا با تنظیم برنامه‌ای منسجم و دقیق نسبت به مدیریت سیاست‌های کاهش مددجویی اقداماتی انجام شود.

وی ادامه داد: در این رابطه طی حالات متنوع نسبت به ایجاد زمینه خروج مددجویی از حمایت‌های دائم، برنامه ریزی شده است تا ضمن بازبینی پرونده‌های جاری و به روز رسانی اطلاعات مددجویان، امکان خروج خانواده‌های مستعد خودکفایی و توانمند‌سازی فردی و اجتماعی فراهم شود. 

مدیرکل تحقیقات، پذیرش وخدمات مددکاری این نهاد افزود: اکنون این برنامه به‌طور دقیق در سراسر کشور در حال اجرا است و اهداف آن بدون کمترین حساسیت اجرایی در دست تحقق قرار دارد؛ دربین سازمان‌های حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان تنها سازمانی است که به اجرای اصولی این بند قانونی پرداخته و تاکنون نتایج مفید را با کمترین حساسیت اجتماعی تحقق بخشیده است. 

ملکشاهی خاطر نشان کرد: با مدیریت مناسب پرداخت مستمری تنها در طی سال ۱۳۹۰ ضمن خروج و تغییر وضعیت۲۱۶هزار و ۷۱۱ خانوار، اعتباری بیش از۲۵۰ میلیارد ریال صرفه جویی شده که این حجم از اعتبارات در سایر سرفصل‌های مورد نیاز، هزینه شده است.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.