مدعیان قدرت در دنیا چاره‌ای جز تغییر رویه مقابل ایران ندارند

۰۹ام بهمن ،

مسئول بسیج دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه رعایت حقوق بشر به معنای استفاده همه از انرژی صلح‌آمیز هسته‌‌ای است گفت: مدعیان قدرت در دنیای غرب باید رویه خود را در مذاکرات با ایران تغییر دهند؛ چرا که ملت ایران از حقوق حقه خود ذره‌ای کوتاه نخواهد آمد.

مجتبی ثابتی مسئول بسیج دانشگاه تربیت مدرس در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به تلاش غرب برای غیرصلح آمیز جلوه دادن فعالیت هسته‌ای ایران گفت: تعهدنامه “ان‌پی‌تی” شرایط را برای تمام کشورهای دارای انرژی هسته‌ای مشخص کرده است و ایران با وفاداری خود به مفاد این تعهدنامه، صلح‌آمیز بودن فعالیت هسته‌ای را به اثبات رسانده است، به‌طوری‌که همگان حتی غرب نیز صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای ایران را باور دارند و این مسائل را دستاویزی برای وارد کردن فشار بر جمهوری اسلامی کرده‌اند.

وی با بیان این که در معاهده “ان‌پی‌تی” حق  برخورداری از انرژی هسته‌ای برای همگان در نظرگرفته شده است، اظهار داشت: متاسفانه برخی کشورها خود را قدرت سیاسی مطلق می‌دانند و نمی‌توانند قبول کنند که همه حق دارند از انرژی هسته‌ای استفاده کنند و قصد دارند با ابزار سیاسی ملت‌های جهان را از این حق محروم کنند.
 
ثابتی با اشاره به تناقض‌گویی مسئولان غربی در گفتگوی ایران و گروه ۱+۵ خاطر نشان کرد: در طول مذاکرات دیدیم که خانم اشتون نیز استقلال نظری ندارد و این امر به خوبی در مذاکرات و کنفرانس‌های خبری وی مشهود بود، لذا این امر نشان‌دهنده آن است که اینها تلاش دارند تا در مذاکرات، ایران را به کوتاه آمدن از حقوق مسلم خود مجبور کنند که این خواسته‌ای غیرمنطقی و نشدنی است.
 
عضو تبیین مواضع بسیج دانشجویی با بیان این که دانشجویان مذاکره مشروط را نخواهند پذیرفت، گفت: دولت‌های غربی بهتر است واقع‌بینانه‌تر شرایط ببینند و بسنجند تا بتوانیم به نتایج مثبتی در این زمینه برسیم.
 
مسئول بسیج دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: اکنون ملت‌های دنیا با ایران همراه شده‌اند و در حق بودن مطالبات ایران شکی ندارند، با این حال دولت‌های غربی و سازمان‌های بین‌المللی که از اقتدار ایران در هراسند به رفتارهای متناقض خود ادامه می‌دهند که باید نسبت به اصلاح آن اقدام کنند.
 
ثابتی در پایان با بیان اینکه رعایت اصل حقوق بشر به معنای استفاده همه از انرژی صلح‌آمیز هسته‌‌ای است خاطرنشان کرد:  مدعیان قدرت در دنیای غرب باید رویه خود را در مذاکرات با ایران تغییر دهند؛ چرا که ملت ایران از حقوق حقه خود ذره‌ای کوتاه نخواهد آمد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.