مدعی جدید قیمت گذاری کیست؟

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

مدعی جدید قیمت گذاری کیست؟

ممتازنیوز: دبیر انجمن خودروسازان معتقد است نه تنها دولتی ها باید دست از سر قیمت گذاری خودرو بر دارند، بلکه باید قیمت گذاری به خود خودروسازان واگذار شود، امری که بی تردید قیمت خوردو را در آینده ای نه چندان دور افزایش خواهد داد.

به گزارش ممتازنیوز، احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان به بازار خبر گفت: اعضای انجمن خودروسازان ایران معتقد است دولت نباید در قیمت گذاری خودرو دخالت داشته باشد.
وی در پاسخ به آن دسته از افرادی که استدلال می کنند، ایران خودرو و سایپا درصد بالایی از بازار را در اختیار دارد پس به این دلیل بازار خودرو انحصاری است، گفت: درکره هم مشابه این موضوع را دیدیم کیا و هیوندا بالای ۷۰ درصد بازار را در اختیار دارند اما هیچ وقت دولت در قیمت گذاری وارد نمی شود.
وی در ادامه گفت: تجربه نشان می دهد که نه سازمان حمایت و نه شورای رقابت در قیمت گذاری خودرو موفق نبودند بنابراین با پایین آمدن تعرفه خودرو از ۹۰ و ۱۰۰ و رسیدن به ۴۰ درصد که تعرفه موثر این ۴۰ درصد هم کمتر از ۳۰ درصد است ما معتقدیم اجازه بدهند خودروساز قیمت گذاری را انجام دهد، یقین بدانید کاری نمی کنند که بازار تقاضای خود را از دست بدهد و اگر هم در حق خریداران ظلمی شد، راه هایی برای مقابله با گران فروشی خودروساز وجود دارد.
نعمت بخش به فروش خودرو در حاشیه بازار اشاره کرد و گفت :وقتی خودروساز بتواند قیمت گذاری کند و در حاشیه بازار خودرو را بفروش برساند، اول از همه رانت و فساد از بین می رود و در واقع پول های سرگردان از این بازار کنار می رود و پول های کاذب و تقاضاهای کاذب از میان می رود و این اقدام سبب تعادل قیمت ها می شود. زیرا اختلاف قیمت بازار و کارخانه باعث هجوم ثبت نام و پیش فروش می شود. اما وقتی فروش در حاشیه بازار باشد پول های سرگردان خارج می شود و خریداران واقعی اقدام به خرید خودرو می کنند.
دبیر انجمن خودروسازان افزود: فرمول ارائه شده توسط آقای پژویان برای مبنا قرار دادن قیمت فروردین ۹۱ اشتباه بوده زیرا قیمت، قیمت واقعی نبوده و ما خواستار بررسی مجدد بودیم زیرا قیمت مبنا قرار داده شده زیر قیمت تمام شده بود.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.