مدودف: اتخاذ معیارهای دوگانه در تقسیم‌بندی تروریست‌ها، توجیه اقدامات آنها است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

3-10.jpeg

روسیه با تاکید بر اینکه گفتمان سیاسی تنها راه پایان بحران سوریه است، اعلام نمود اتخاذ معیارهای دوگانه در تقسیم‌ بندی تروریست‌ها، تلاشی برای توجیه اقدامات وحشیانه این اشخاص است.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه طی یک سخنرانی درنشست سران آسیا و اروپا در لاوس تاکید نمود: موضع روسیه در قبال بحران سوریه این است که مردم این کشور باید سرنوشت کشورشان را خودشان تعیین نمایند و هیچ یک از سازمان‌های بین‌المللی حق دخالت در این مساله را ندارد.

وی افزود: اکنون مهمترین مساله درباره سوریه یافتن راهکاری مناسب برای کمک به مردم این کشور است.

مدودف در خصوص برنامه هسته‌ای ایران نیز گفت: ایران ازحق توسعه و پیشرفت برنامه‌های هسته‌ای خود برخوردار بوده و ادامه گفتگوها در خصوص این مساله امری ضروری و حائز اهمیت است.

از سوی دیگر، میخائیل بوگدانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید نمود که تنها راه حل بحران سوریه گفتگوی سیاسی میان دولت سوریه و مخالفان این نظام است.

وی گفت: مسکو در تلاش است که طرف‌های مخالف سوریه را قانع کند تا با نمایندگان دولت سوریه به پای میز مذاکرات بنشینند.

در همین جهت روسیه عملیات تروریستی دو روز قبل دمشق را که به کشته شدن چندین شهروند سوری انجامید، محکوم نمود.

همچنین الکساندر لوکاشویچ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز تاکید نمود که معیارهای دو گانه در خصوص طبقه‌بندی تروریست‌ها تلاش برای توجیه اقدامات وحشیانه این گروه‌ها است.

وی در ادامه از شرکت‌کنندگان در نشست مجموعه کار سوریه که در ژنو برگزار شد، خواست تا به مسئولیت‌های خود در قبال سوریه بر اساس بیانیه ژنو عمل نموده و با پایان دادن به اقدامات مسلحانه و انجام مذاکرات در پی ایجاد راهکاری برای حل بحران سوریه باشند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.