مدودیف بر لزوم تسریع در اجرای طرح های هوا-فضای روسیه تاکید کرد

به گزارش ایرنا، مدودیف روز سه شنبه در جلسه ویژه دولت در ارتباط با بررسی مسایل فضایی این کشور، دولت را موظف به تهیه طراحی و برنامه ای برای بهبود وضعیت سازمان های صنایع هوا-فضای روسیه کرد.

مدودیف گفت: یک ماه فرصت داده می شود تا گامهای عملی برای بهبود وضعیت عملکرد آژانس فضایی فدرال روسیه و افزایش کنترل بر محصولات فضایی کشور پیشنهاد شود.

نخست وزیر روسیه با اشاره به حوادث فضایی روسیه در یک سال و نیم اخیر، مانند مفقود شدن دو ماهواره مخابراتی روسی و اندونزی در فضا که هفته گذشته با یک ماهواره بر روسی پرتاب شده بود، گفت: این گونه حوادث وجهه روسیه به عنوان قدرت پیشرو فضایی را مخدوش می کند.

وی اضافه کرد: در ۱۸ ماه اخیر هفت مورد پرتاب های فضایی روسیه به شکست انجامیده است که نتیجه آن از دست رفتن هفت دستگاه ماهواره بوده .

مدودیف خاطرنشان کرد: این وضعیت چالش بزرگی برای کشوری محسوب می شود که ۴۰ درصد کل پرتاب های فضایی را در جهان در اختیار دارد.

نخست وزیر روسیه از جمله مسایل موجود در صنایع فضایی روسیه به فرسوده بودن دستگاههای کارخانجات این بخش و کمبود متخصصین جوان و کارآزموده در این رشته ها اشاره کرد.

وی در همین حال خاطرنشان کرد: این مسایل نمی تواند به تنهایی موجب بروز حوادث اخیر در بخش فضایی باشد و باید مقامهای مسئول و مقصر در این زمینه شناسایی شوند.

مدودیف همچنین گفت که دولت روسیه بر طبق برنامه موجود قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ میلادی ۶۵۰ میلیارد روبل (معادل ۲۰ میلیارد و ۴۴۰ میلیون دلار) در عرصه صنایع فضایی سرمایه گذاری کند.

اروپام**۲۲۴۲**۵۱۸**۱۰۸۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۷۰۶۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.