مدودیف نسبت به عواقب مداخله خارجی در امور دیگر کشورها هشدار داد

به گزارش ایرنا، مدودیف روز پنجشنبه در همایش بین المللی حقوقی در سن پترزبورگ خاطرنشان کرد: مداخله خارجی از جمله دخالت مسلحانه در امور داخلی دیگر کشورها منجر به جنگ می شود که در آن ممکن است سلاح اتمی بکار گرفته شود.

وی با بیان اینکه نمونه های چنین مداخله و تعدی به حاکمیت دیگر کشورها در سال های اخیر کم نبوده است، اظهار داشت: عملیات نظامی علیه دیگر کشورها بدون توجه به تصمیم های سازمان ملل با این ادعا که رژیم ها مشروعیت خود را از دست داده اند، بهای سنگینی به دنبال دارد.

مدودیف گفت: وضع تحریم های گوناگون علیه کشورها بدون توجه به تصمیم های مراجع بین المللی وضعیت جهان را بهبود نمی بخشد.

وی افزود: انجام عملیات جنگی خارجی در کشورهای دیگر به بهانه کمک به بهبود اوضاع در اغلب موارد منجر به روی کار آمدن حکومت های تندرو می شود.

نخست وزیر روسیه هشدار داد که اینگونه اقدامات حق حاکمیت کشورها را مخدوش می کند و ممکن است به جنگ منطقه ای منجر شود.

وی گفت: مخدوش کردن حق حاکمیت کشورها به بهانه محقق کردن اهداف سیاسی مداخله گران برای نظم جهانی خطرناک می باشد.

آمریکا و متحد غربی اش در سال های اخیر از رویکرد مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر برای نیل به اهداف سیاسی و سودجویانه خود استفاده می کنند و در این عرصه از مقوله هایی همچون دفاع از حقوق بشر و حمایت از دمکراسی را برای سرپوش گذاشتن بر مقاصد خود بکار می گیرند.

مدودیف اظهار داشت: روسیه در نشست آتی سران گروه هشت در کمپ دیوید هنگام بحث در خصوص اوضاع سوریه و خاورنزدیک بر حق مسلم ملت ها برای انتخاب راه رشد خود تاکی خواهد کرد.

وی ادامه داد: در نشست گروه هشت مسایل مبرم بین المللی مانند اوضاع جاری سوریه، حل و فصل مناقشه خاور نزدیک، مسایل امنیت هسته ای و شمار زیادی از مسایل دیگر مورد بحث قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: دلم می خواهد بگویم که حق ملت ها برای تعیین سرنوشت خود جزو ارزش ها و ایده آل هایی است که همه ما پیروی آن هستیم و من به این مهم باور مطلق دارم.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۸۱۹۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.