مدیران دستگاه‌های فعال در جشنواره ملی صدای عشایر تجلیل شدند

۳۰ام بهمن ،

مدیران دستگاه های فعال در برگزاری اولین جشنواره ملی صدای عشایر در مراسمی با حضور “محمد شریف ملک زاده” معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تجلیل شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری؛ در این مراسم در مجموعه فرهنگی تاریخی سعد آباد برگزار شد مدیران دستگاه های مختلف در برگزاری اولین جشنواره ملی صدای عشایر توسط معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تجلیل شدند.

در این مراسم که مدیران دستگاه های مختلف کشور حضور داشتند دکتر «محمد شریف ملک زاده» با اهدای لوح تقدیر و اعطای سفر معنوی کربلای معلی از مدیران دستگاه های فعال در برگزاری اولین جشنواره ملی صدای عشایر تجلیل کرد.

وی در این مراسم در سخنانی با تجلیل و قدردانی از تلاش تمامی دستگاه های مختلف فعال در برگزاری این جشنواره بر تداوم برگزاری جشنواره های مختلف مرتبط با عشایر تاکید کرد.

وی افزود: برگزاری این جشنواره سبب شد تا نشاط و شادابی در بین مردم افزایش یابد.

در این مراسم «محمد شریف ملک زاده» از : علی عبد الله نژاد معاون توسعه مدیریت، حسن شبان پور معاون حقوقی، مجلس و امور استان های سازمان میراث فرهنگی، مسعود علویان صدر معاون میراث فرهنگی کشور، منوچهر جهانیان معاون گردشگری کشور، یحیی رحمتی معاون صنایع دستی کشور، امیر امینی معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی کشور، مجید ابوالفتحی مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ، مسعود شریفی سرپرست مرکز اطلاع رسانی، روابط عمومی و امور فرهنگی، سعید شاهرخی مدیر کل حوزه ریاست، شهبازی مدیرکل حراست سازمان، مرتضی شریفی مدیر کل دفتر نظارت بر تاسیسات گردشگری، نادر زینالی مدیر کل توسعه مدیریت، محمد علی فیاضی مدیرکل طبیعت گردی، سیروس ابراهیمی معاون امور استان های سازمان، محمد حسین فراهانی مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران، علی مومنی مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین حسینی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان قم، محمودی معاون حراست سازمان میراث فرهنگی ، برزگر رئیس اداره تشریفات سازمان میراث فرهنگی کشور و علی حاجی شیزری مدیرکل گردشگری خارجی تجلیل کرد.

هم چنین در این مراسم، کامبیز بابایی مشاور معاون رییس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مدیرعامل هواپیمایی آسمان ، مرتضی تمدن استاندار تهران، سردار رحیمی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ خسروی به نمایندگی از سردار اسکندر مومنی، همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور، مسعود احمدی مدیر شبکه شما، جهانشاه صدیق رئیس سازمان امور عشایری کشور، احمدی معاون سازمان امور عشایری، محمد حضرتی دبیرشورای سیاستگذاری جشنواره ملی صدای عشایر، سید تقی سهرابی، مدیر کل روابط عمومی سازمان صدا و سیما، ارشادمنش معاون وزیر کشور، عیسی فرهادی فرماندار تهران و اکبر پور رئیس شرکت نمایشگاه های تهران نیز از سوی محمد شریف ملک زاده تجلیل شدند.

ملک زاده هم چنین پیش از ظهر روز قبل نیز در گردهمایی یک روزه معاونین، مشاورین و مدیران کل ستادی و استانی سازمان میراث فرهنگی کشور از مدیران کل ۳۱ استان کشور به خاطر مشارکت فعال در برگزاری اولین جشنواره ملی صدای عشایر تجلیل کرد.

*جشنواره ملی صدای عشایر فضای تهران را تلطیف کرد

استاندار تهران نیز در مراسم تجلیل از اعضای شورای سیاست گذاری اولین جشنواره ملی صدای عشایر، برگزاری این جشنواره را سبب تلطیف فضای تهران خواند.

“مرتضی تمدن” گفت: تهران، جامعه ای است که نیاز به نشاط و شادمانی دارد و حتی شورای فرهنگ عمومی نیز برگزاری این جشنواره را بسیار ارزشمند ارزیابی کرد .

وی افزود: جشنواره ملی صدای عشایر با بهره‏گیری از اقشار پاک، ارزشمند و قوی کشور سبب ایجاد روحیه نشاط و شادی در پایتخت شد.

این مقام مسوول با قدردانی از دکتر ملک زاده، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در برگزاری این جشنواره بیان کرد: اینجانب به ایشان تبریک و خدا قوت می‏گویم و هر زمان که مجددا اینگونه جشنواره ها برگزار شود با اشتیاق آماده همکاری هستیم چرا که استمرار سبب موفقیت هر اقدامی می‏شود.

*لزوم برگزاری مستمر جشنواره ملی صدای عشایر

 مدیرکل روابط عمومی صدا و سیما نیز در مراسم تجلیل از اعضای شورای سیاست گذاری اولین جشنواره ملی صدای عشایر بر لزوم برگزاری مستمر این جشنواره ملی تاکید کرد.

“سید تقی سهرابی” اظهار داشت: برگزاری فستیوال‏ها و رویدادهای فرهنگی مانند جشنواره ملی صدای عشایر در کشورهای مختلف مرسوم است و امیدواریم در سال‏های آینده به طور ثابت برگزار شود .

وی این جشنواره را شامل دو بخش کوچ نمادین و نمایشگاه خواند و گفت: رژه با شکوه و زیبای عشایر در حد فاصل میدان ونک تا مسجد بلال صدا و سیما در خیابان ولیعصر با عظمت خاصی برگزار شد و عشایر با صمیمیت و صداقت هرچه تمام‏تر، پیروزی انقلاب را در پایتخت جشن گرفتند.

این مقام مسوول افزود: جشنواره ملی و نمایشگاه عشایر نیز فضای بسیار خوب فرهنگی را در کشور ایجاد کرد و رسانه ملی به رغم حجم بالای برنامه ها، در تمام شبکه ها به این جشنواره پرداخت.

این مقام مسوول با قدردانی از رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در برگزاری این جشنواره تصریح کرد: برگزاری جشنواره ملی صدای عشایر کاری بزرگ بود و کارهای بزرگ را مردان بزرگ انجام می‏دهند.

“سهرابی” کیفیت و کمیت جشنواره ملی عشایر را در سطح بالایی خواند و ادامه داد: این جشنواره به لطف خدا ، برکت انقلاب و شهیدان با سربلندی انجام شد .

مدیر کل روابط عمومی صدا و سیما خاطر نشان کرد: جشنواره ملی صدای عشایر تابلوی هزار رنگ و خوش نقش عشایر را در پایتخت به تصویر کشید و منشاء اثرات و خیرات بی شماری برای همه داشت.

*انتشار کتاب یادبود جشنواره ملی صدای عشایر

فرماندار تهران نیز در این مراسم خواستار انتشار یافتن کتاب یادبود و یادگاری از این جشنواره بزرگ و ملی شد.

«عیسی فرهادی»، افزود: کشورهای مختلف برای ایجاد نشاط اجتماعی کارهای مختلفی را با هزینه‏های زیادی انجام می دهند که فقط منجر به اتلاف وقت مردم می شود در حالیکه کوچ و جشنواره ملی عشایر توانست به سادگی اوقات بسیار شادی را برای مردم فراهم کند.

عضو شورای سیاست گذاری اولین جشنواره ملی صدای عشایر شیوه برگزاری جشنواره ملی صدای عشایر را ویژه خواند و بیان کرد: جشنواره ملی صدای عشایر مجموعه‏ای از بخش‏های متنوع و زیبا از جمله آداب، رسوم، صنایع دستی، هنرهای سنتی و … بود و بسیار مورد استقبال قرار گرفت.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.