مدیران سینما به نوعی از سرمایه گذاران کلاهبرداری می‌کنند

مدیران هنگام دعوت از سرمایه گذاران با ایجاد موانع مختلف بر سر کار آنان باعث بی انگیزگی آنان و به نوعی بروز یک نوع کلاهبرداری می شوند.

جواد افشار، کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت تولید فیلم و مدیریت آن در سینما گفت:در ۶ ماه گذشته تعداد فیلم های ساخته شده بسیار اندک بوده در حالی که سینما با شعار تقویت بخش خصوصی درحال پیشروی است که در صورت ایجاد زمینه‌ی کار شاهد بهبود وضعیت سینما خواهیم بود؛اما متاسفانه هنگامی که از این سرمایه گذاران برای کار دعوت می شود با ایجاد موانع مختلف بر سر کار آ‌نان انگیزه‌ی سرمایه گذاری را در آنها از بین می‌برند که در نوع خود کلاهبرداری محسوب میشود.
افشار با اشاره به تاثیر سیاست های مدیریتی در جریان تولید فیلم خاطرنشان کرد:در سال های اولیه که دوستان فعلی وزارت ارشاد به جای گروه سابق در حال استقرار بودند با شعار اصلاح ساختارهای سینما وعده های بسیاری دادند که باعث خوشحالی سینماگران شد اما متاسفانه بسیاری از این وعده ها بی عمل ماند.
وی افزود:نگاههای سلیقه ای مدیران باعث سردرگمی فیلم نامه ها و سازندگان دراین بین شده که با شفاف سازی و  اصلاح ساختارها می‌توان به رفع این نقایص پرداخت،اما متاسفانه روند کنونی فقط باعث سرخوردگی فیلمسازان شده است.
این کارگردان با تاکید به تاثیر فیلمسازان در روند مدیریت سینما بیان کرد:مدیران سینمایی با سپردن کارها به دست افراد هنری و فرهنگی و نه سیاسی می‌توانند در این راستا گام موثری بردارند؛زیرا در صورت ورود سیاست به کارهای هنری،جانب داری ها،مرز بندی ها و جناح بندی ها فقط باعث خدشه به ذات هنر می‌شود.
افشار در پایان در خصوص تاثیر جشنواره ها در کیفیت فیلم های تولیدی اذعان کرد:تعدد و برگزاری جشنواره ها ضمانتی برای بهبود کارها نیست؛بلکه باید این جشنواره ها در رکاب مراسم بزرگتری مثل جشنواره فیلم فجر قرار گیرد.
وی افزود:جشنواره های کوچک باعث از بین رفتن ارزش کار،نیروها،بودجه و عملکردها می شود و تب و عطش جشنواره فیلم فجر را کم می‌کند./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.