مدیرکل آموزشی دانشگاه امیرکبیر خبرداد: امکان دسترسی والدین به کارنامه دانشجویان

142-27.jpg

مدیرکل امور آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خطاب به دانشجویان جدیدالورود با تاکید بر ملاحظه آیین‌نامه‌های دانشگاه تصریح کرد: ندانستن آیین‌نامه دلیلی برای انجام تخلف نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر مجتهدی امروز در مراسم آیین افتتاح ورودی‌های جدید درخصوص شرایط تغییر رشته دانشجویان گفت: دانشجویان سعی کنند رشته انتخاب شده را بقبولانند و تردید به خود راه ندهند چرا که شرایط تغییر رشته بسیار دشوار است.

وی با بیان اینکه دانشجویان کارشناسی تنها در ۹ نیم سال می‌توانند به صورت رایگان در دانشگاه تحصیل کنند، گفت: اگر دانشجویی نتواند در سنوات ۹ ترمه درس خود را به پایان برسانند برای مابقی تحصیلات خود مشمول پرداخت شهریه می‌شود. البته بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد دانشجویان کارشناسی دانشگاه امیرکبیر در سنوات ۹ ترمه درس خود را به اتمام می‌رسانند.

وی همچنین متوسط وضعیت معدل مقطع کارشناسی را در دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۱۴ تا ۱۵ عنوان کرد.

مجتهدی در ادامه گفت: همچنین دانشجویان توجه داشته باشند که پس از گذراندن تمامی واحدهای درسی خود، معدلشان نباید زیر ۱۲ باشد. چرا که در این صورت امکان اخذ مدرک کارشناسی برای آنها وجود ندارد و شرایط سختی برای دریافت مدرک برای آنها ایجاد می‌شود.

وی اظهار کرد: همچنین دانشجویان می‌توانند در طول تحصیل خود ۲مرتبه از حذف پزشکی در امتحانات استفاده کنند که در این زمینه مرکز مشاوره و یا بهداشت دانشگاه باید مشکل دانشجو را تایید کند.

وی خطاب به خانواده دانشجویان با بیان اینکه بخشی از سایت امیرکبیر متعلق به والدین است، گفت: والدین می‌توانند در هر مقطعی وارد سایت دانشگاه شده و از آخرین وضعیت تحصیلی فرزندان خود مطلع شوند.

به گفته وی کلاس‌های درسی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه امیرکبیر از فردا ۲۵ شهریور ماه آغاز می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.