مدیریت توزیع نهاده‌های دامی به اتحادیه واگذار می شود


مدیریت توزیع نهاده‌های دامی به اتحادیه واگذار می شود

۱۵:۳۷ (شنبه ۳ تیر )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس اتحادیه دامداران با اشاره به توافق صورت گرفته با شرکت پشتیبانی امور دام برای عرضه نهاده‌های دامی گفت: از زمانی که نهاده ها در اختیار دامداران قرار گیرد، موظف به عرضه شیر با قیمت پایه ۶۳۰ تومان خواهند بود.

“سعید سلطانی” با اشاره به جلسه اخیر با مدیرعامل جدید شرکت پشتیبانی امور دام اظهار داشت: در این جلسه توافقات خوبی برای عرضه نهاده‌های دامی انجام شد و  مقرر شد مدیریت توزیع نهاده‌های دامی به اتحادیه واگذار شود.
رئیس اتحادیه سراسری دامداران کشور گفت: قرار بر این است که قراردادهای مربوط به شیر را در استان‌ها منعقد کنیم و معادل آن براساس ضرائب تعیین شده توسط وزارت صنعت، نهاده‌های دامی با قیمت‌های تعیین شده به دامداران عرضه شود.
سلطانی ادامه داد: قیمت تعیین شده برای ذرت و جو ۴۱۰ تومان، کنجاله سویا ۸۰۰ تومان و سبوس هم ۲۳۰ تومان به دامداران داده خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در صورتی که این قراردادها اجرایی شود و نهاده‌ها در اختیار ما قرار گیرد، دامداران را موظف خواهیم کرد شیر را با ۳٫۲ درصد چربی، بار میکروبی ۱۰۰هزار و با قیمت پایه۶۳۰ تومان عرضه کنند.
سلطانی افزود: همچنین هرچه کیفیت شیر از نظر بار میکروبی بالاتر رود جایزه دارد و به ازاء هر دهم درصد افزایش چربی، ده تومان به قیمت اضافه خواهد شد.
رئیس اتحادیه سراسری دامداران کشور با بیان اینکه در حال حاضر تمام اقلام علوفه موجود نیست، گفت: مشکلاتی در زمینه واردات و ترخیص این اقلام وجود دارد به همین دلیل تا رسیدن این ۴ قلم صبر کنیم.
وی همچنین درباره توزیع نهاده‌های دامی بین دامداران پرواری گفت: در صورتی که اعتبارات لازم در این زمینه داده شود نهاده به این دامداران نیز داده خواهد شد اما آنچه ما از محل وجوه اداره شده خود اختصاص می‌دهیم همه دامداران را شامل می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: اگر مشکلات باز کردن LC و انتقال ارز برطرف شود در اولین فرصت این کار انجام خواهد شد.
سلطانی در خصوص افزایش اخیر قیمت‌ نهاده‌های دامی گفت: با توجه به توزیع نهاده‌ها در قالب این طرح توسط شرکت پشتیبانی، قیمت‌ها شکسته شده بود اما از شنبه گذشته با صدور دستور توقف این طرح مجددا قیمت‌ها افزایش پیدا کرده است.
وی افزود:  به محض اینکه قراردادها از استان‌ها برسد و بتوانیم نهاده‌های دامی را از شرکت پشتیبانی تحویل بگیریم قیمت‌ها مجددا کاهش پیدا خواهد کرد.


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.