مدیرکل نغمات آیینی: با توجه به شعر و خواننده برای آثارهزینه می کنیم

دوشنبه ۲۶ تیر – ۰۲:۳۱:۳۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

طاهری مدیرکل اداره نغمات آیینی درخصوص کیفیت پایین بعضی از آثار تولید شده در این اداره گفت: ما در تولیدات این نغمات درجه بندی داریم و با توجه به شعر،خواننده و آن کاری که قرار است تولید شود هزینه ای که باید انجام شود متفاوت است.هرکدام از هنمرمندان یک توانی دارند و با توجه به آن هزینه انجام می شود.
به گزارش خبرگزاری ممتاز، نشست خبری مدیر اداره کل نغمات آیینی و رادیو نوا (ابراهیم طاهری) صبح امروز(۲۶ تیرماه) در ساختمان شهدای رادوی برگزار شد.
وی در این نشست به تبیین عملکرد این اداره پرداخت اظهار داشت: ما ساخت و تامین موسیقی های مذهبی و تواشیح و… را برای شبکه های مختلف از جمله معارف و رادیو قرآن تولید می کنیم.این اداره کل یک شبکه رادیویی هم تحت مدیریت دارد که آنچه تولید می کند در این شبکه پخش می شود.
وی درخصوص میزان برنامه هایی که در این مجموعه ساخته شده است گفت: درسال گذشته ۲۶۵۸ساعت برنامه تولید کردیم.کل آثاری که روی آنتن رفته در عرصه دین،اخلاق و آگاهی بوده است.
وی ادامه داد: تعهد ما برای سال پیش ۱۲۰۰ قطعه بوده که ما بیش از ۳هزار قطعه تولید نمودیم.البته هدف ما تامین برنامه با کیفیت بالا است هرچند که کمیت را نیز درنظر داشتیم.
طاهری افزود: آنچه که الآن در حال اتفاق افتادن است توجه به کیفیت و نظارت بر مراحل تولید است.برای تولید این آثار ابتدا شعر باید بررسی شود و این مهم در تمام مراحل تولید آثار مورد توجه قرار می گیرد.
وی درباره برنامه های امسال رادیونوا گفت:امسال تعهد رادیو نوا بیش از ۲ هزار ساعت برنامه بوده که از این میزان در سه ماهه نخست بیش از ۵۰۰ساعت برنامه داشته ایم.
طاهری همچنین درباره برنامه های ماه رمضان گفت:هرشب ۱ جزئ تلاوت قرآن را خواهیم داشت.همچنین برای شب های احیا نیز برنامه های ویژه ای داریم.
وی در این خصوص ادامه داد:۱۲ لوح فشرده معادل ۱۶۳ قطعه تولید کرده ایم که این آثار شامل ،” دعا ”  ۹ پوشه شامل ۲۰۴ قطعه ،” ابتهال” شامل ۸ قطعه ، ” نیایش خوانی ” شامل ۵۲ قطعه ، “شهادت امام علی (ع) ” ۳۳ قطعه ، “وفات حضرت خدیجه”  ۱۱ قطعه ، “الهی نامه ” شامل ۳۰ قطعه ، “هم سرایی  فارسی” شامل ۱۳ قطعه ، “هم سرایی عربی ” شامل ۱۸ قطعه و “عید فطر” شامل ۶ قطعه  می باشد که در مجموع ۳۸۵ قطعه اثر ارزشمند در این لوح فشرده موجود می باشد.
وی در خصوص برگزاری ماه رمضان و مسابقات المپیک گفت: به دلیل همزمانی مسابقات مدال آوران ایران درایام شهادت و احیا،قطعات موسیقی بی کلام و با کلام را متناسب با آن روزها در حال اماده کردن داریم.
وی در ادامه با معرفی آثار تولید شده در این اداره از علیرضا قربانی،محمداصفهانی،سالارعقیلی،سلیم موذن زاده سینا سرلک به عنوان خوانندگانی که با این اداره همکاری می کنند نام برد.
وی درباره سایر فعالیت های نغمات گفت: ما برای نوروز سال گذشته به نوروزخوانی با لحجه ها و گویش های محلی پرداختیم.همچنین در سایت اداره کل هم علاوه بر معرفی پیرغلامان در این سایت آثار تولیدی مان را که ۸هزار قطعه می باشددر این سایت بارگذاری خواهیم کرد.
طاهری در خصوص آینده رادیو نوا گفت: این شبکه فقط در تهران و مشهد پخش می شود.برنامه های رادیو نوا از ساعت ۱۲ تا ۶ صبح برروی فرکانس رادیو سلامت پخش می شود.امیدواریم بزودی فرکانس مستقلی در اختیارمان قرار بدهند که البته مقدمات کار فراهم شده است.همچنین امید می رود این رادیو به لحاظ نغمات آیینی و دینی که پخش می کند یکی از پرمخاطب ترین شبکه ها می شود.
وی همچنین از تجلیل از مداحان دفاع مقدسی خبر داد و گفت:در مراسمی که با حضور پیشکسوتان مداحی حاج صادق آهنگران و کویتی پور برگزار می شود از مداحان دفاع مقدس  که نقش موثری در مقاومت رزمندگان اسلام داشته اند تجلیل و قدردانی می شود.
وی درباره کیفیت پایین آثار تولید شده گفت:ما در تولیدات این نغمات درجه بندی داریم و با توجه به شعر،خواننده و آن کاری که قرار است تولید شود هزینه ای که باید انجام شود متفاوت است.هرکدام از هنمرمندان یک توانی دارند و با توجه به آن هزینه انجام می شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۶۱۴۳۱۳۲۰۱۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.