مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای: هدف ما کیفیت بهتر و مقابله با بازی های خارجی است

۲۸م آذر ،

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ نشست خبری بازی شتاب “در شهر” صبح روز سه شنبه ۲۸ آذر ماه با حضور دکتر “بهروز مینایی” (مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای)، “حسین احمدی” (مدیرعامل پروژه بازی شتاب در شهر)، “شهرام ملکی” (توزیع کننده بازی  شتاب در شهر) در محل برگزاری کنفرانس بنیاد ملی بازی های رایانه ای برگزار شد.
“دکتر مینایی” (مدیر عامل بنیاد بازی های رایانه) در این نشست علاوه بر معرفی “بازی شتاب در شهر” به بازخوانی فعالیت های چند ساله بنیاد پرداخت.
وی در خصوص بازی رایانه ای شتاب شهر، عنوان کرد: این بازی از تولیدات قدیمی بنیاد است که با موفقیت به مرحله تولید رسید و از ایراداتی که به این بنیاد گرفته شده بود،اینکه حمایت خود را فقط معطوف به تهران کرده و با تولید این بازی که با تلاش بچه ها در شهرستان دلیجان انجام شد این نکته و ایراد از بنیاد رفع می شود.
مینایی ادامه داد: محبوب ترین بازی در کشور بعد از بازی های ورزشی، مسابقات ماشین سواری است که خوشبختانه با فعالیت جدی توانسیتیم به شکل مناسبی و مولفه های یک بازی به شکل سهل، آسان همراه با هیجان این نوع بازی ها را در اختبار جوانان قرار دهیم.
وی در خصوص فعالیت های بنیاد در طی این چند سال اخیر اظهار داشت: بنیاد در طی این چند سال نزدیک به ۱۰۰بازی را مورد حمایت خود قرار داده و همچنین بیش از ۱۶ بازی آماده پخش و توزیع در بازار داریم.
وی افزود: ما از تمام تولید کنندگان تقاضا داریم تولیدات خود را به سمت بازی های آموزشی سوق دهند، تاکنون ۲۵ بازی از مرحله پیش تولید وارد تولید شده همچنین بازی نامه هایی با محتوای طیفی، ارزشی وبومی مورد حمایت قرار دادیم.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای متذکر شد: تمام توقیفات بنیاد ملی فارابی در نتیجه تلاش و همت جوانان بوده که اینها موفقیت کمی نیست ما در منطقه مقام اول و در آسیامقام پنجم داریم که اینها هم منوط به ادامه روند حمایت مسئولان است.
مینایی بیان کرد: متأسفانه امسال بودجه بنیاد بیش از ۹۰درصد کاهش یافته و با توجه به جنگی که بین بازی رایانه ای در خارج از کشور ایران است و مسئولان باید توجه داشته باشند برای مقابله و رقابت با آنها نیاز به بودجه مناسب داریم تا در این امر موفق عمل کنیم.
“مینایی” عنوان کرد: سه مقوله شناخت، برنامه ریزی سرمایه گذاری در ترویج فرهنگ از طریق بازی های رایانه ای مهم است تا بتوانیم در کمتر از ده سال پخش بازی رایانه ای خارج را به سمت بازی رایانه ای در داخل سوق دهیم.
وی ادامه داد: ۱۵ تیم دانشجویی با موسسه در حال فعالیت می باشند و قرار است ۱۵ بازی رایانه ای تولید کنند.
“مینایی” متذکر شد: با رایزنی های انجام شده دو رشته فنی و هنری بازی را در دانشگاه علمی و کاربردی راه اندازی کردیم و همچنین مقطع  کارشناسی و کارشناسی ارشد آن در سال آینده با همکاری وزارت علوم و تأسیس خواهد شد تا بتوانیم از این صنعت اقتدار فرهنگی داشته باشیم.
 “مینایی” اظهار داشت:  هم اکنون در چند دانشگاه جاری کشور درس عملی گیم به صورت علمی تدریس می شود اما تبدیل آن به یک رشته در سال آینده محقق خواهد شد.
وی عنوان کرد: در سال جاری ما دو نمایشگاه در مشهد و قم برگزار کردیم که با استقبال خوبی همراه بود.
وی متذکر شد: حوزه نظارت به بازی وظیفه ذاتی و اصلی ماست و با تشکیل سازمان حمایت و صیانت از محصولات فرهنگی نیز در این امر به ما یاری خواهند کرد.
مینایی خاطر نشان کرد: به زودی بازی سبک زندگی ایرانی اسلامی، مبارزه با صهیونیسم روانه بازار خواهد شد، تا ما هم بتوانیم در مقابل بازی های خارجی که برعلیه کشورما ساخته می شود بازی های مناسبی تولید کنیم.
“حسین احمدی” مدیر پروژه بازی شتاب در شهر در ادامه نشست در خصوص این بازی عنوان کرد:
تولید این پروژه از سال ۸۷ آغاز شد وبه دنبال بومی کردن بازسازی آن بودیم و سعی کردیم از تکنولوژی و نرم افزارهایی که قابلیت استفاده از گیم را دارند بهره ببریم و بعد از آشنایی با بنیاد حمایت از بازیهای رایانه ای با تکمیل این بازی آن را پس از ۴ سال به مرحله عرضه رساندیم.
وی افزود: نکته مهم در این بازی این است که هیچ کپی از بازی خارجی نیست و به طور خلاقانه با ذوق و سلیقه بازیکنان ایران طراحی شده است.
در ادامه “شهرام ملکی نیا” مدیر عامل روابط عمومی سرزمین رایانه پیشرو و توزیع کننده بازی شتاب در شهر اظهار داشت: موسسه ما از سال ۱۳۷۹ تا به امروز در حوزه تولید، توزیع و نشر بازی رایانه ای آغاز به فعالیت کرد و از همان ابتدا یک تعامل در تولید و توزیع با بنیاد ملی بازی های رایانه ای داشتیم./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.