مدیرانتصابات دانشگاه آزاد: تمرکززدایی از مهمترین دستاوردهای دانشگاه آزاد است

۰۹م اسفند ،

مدیرکل انتصابات دانشگاه آزاد اسلامی در آیین تودیع و معارفه رییس منطقه ۱۱ گفت: از برنامه‌های کاری رییس دانشگاه آزاد، تمرکز زدایی و هیات امنایی کردن دانشگاه بوده که این مهم کار ارزشمندی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، مهندس مسعود بنی اسد در این مراسم که در دانشگاه آزاد واحد کرمانشاه برگزار شد، افزود: دانشگاه آزاد امروز با ۴۵۰ واحد و مرکز در سراسر کشور فعالیت می‌کند و با ۱٫۵ میلیون دانشجو، یکی از سه رکن اصلی آموزش عالی در کشور است.

وی خاطر نشان کرد: دکتر فرهاد دانشجو به عنوان رییس دانشگاه آزاداسلامی همواره تاکید دارند که در راس برنامه‌های ما فعالیت‌های فرهنگی قرار گرفته است و دومین محور برنامه‌ها، توسعه آموزش عالی از طریق کیفی کردن آموزش و توسعه تحصیلات تکمیلی است که باید در این عرصه تلاش کنیم.

مدیرکل انتصابات دانشگاه آزاد اسلامی افزود: سومین محور تلاش دکتر دانشجو، توسعه و تقویت پژوهش است و ایشان معتقد است پژوهشی که در اختیار کشور ماست، باید کاربردی و دارای قابلیت تجاری سازی باشد. یعنی پژوهش‌ها نیازسنجی و سفارشی انجام و در بازار تبدیل به تولید شود، تا دانشگاه آزاد اسلامی فقط متکی به شهریه نباشد و تولید ثروت کند که در این صورت از فشار بر خانواده ها کاسته می گردد.

وی با تاکید بر هیات امنایی شدن دانشگاه‌ها یادآور شد: باید سیاست متمرکز قبل تغییر پیدا می‌کرد که دکتر دانشجو با جدیت و در مدت سه ماه این مهم را انجام داد و از ابتدای سال ۹۲ با تفویض اختیارات به استان‌ها، پروژه هیات امنایی شدن استان‌ها عملیاتی می‌شود.

همچنین در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام دکتر محمد جواد جعفری، رییس تازه منطقه ۱۱ دانشگاه آزاد، گفت: دانشگاه مرکز تولید علم در هر کشوری است و رسالت اصلی آن تربیت انسان هایی است که بتوانند در جهان کنونی سعادت دیگران را تضمین کنند.

وی افزود: مقام معظم رهبری تاکید بسیاری بر تولید دانش دارند و می‌فرمایند اگر علم داشته باشیم در عرصه‌های جهانی نیز حرفی برای گفتن داریم و تولید اندیشه درست و صحیح مهمترین راهکار است.

جعفری خاطرنشان کرد: آیات و روایات بسیاری دربارهٔ علم وجود دارد. حضرت علی (ع) می فرمایند”اساس خوبی‌ها دانش است.” و امام صادق (ع) نیز «ارزشمند ترین انسان ها را کسانی می شناسد که علمشان بیشتر است. علمی که ثمره آن تواضع و فروتنی، خدمت به انسان‌ها و علمی است که منشا اذیت دیگران نشود.»

رییس تازه منطقه ۱۱ افزود: سرلوحه کار دانشگاه آزاد اسلامی در حقیقت پیاده سازی منویات مقام معظم رهبری است. ایشان همواره تاکید دارند، هر جا که میباشید و هرکاری که می کنید، آن را کم نشمارید و خوب انجام دهید، وظیفه اصلی ما خوب کارکردن و وحدت است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم، دکتر محمد جواد جعفری به عنوان رییس تازه منطقه ۱۱دانشگاه آزاد اسلامی معرفی و از زحمات سالیان متمادی دکتر بهمن یزدی صمدی تجلیل شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.