مدیران اعتقادی به مهندسی فرهنگی ندارند

اردیبهشت ماه امسال دانشگاه علم فرهنگ و پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی تحت نظارت دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی، نخستین همایش فرهنگ دانشجویی و مهندسی فرهنگی را برگزار می کند.
حسن بنیانیان مدیر عامل موسسه پیوست نگاری فرهنگی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره ضرورت برگزاری اینگونه همایشها در کشور معتقد است که بسیاری از مسئولان و مدیران ما هنوز به این موضوع اعتقادی ندارند و بنابراین این همایشها باید به گونه ای برنامه ریزی شود که بتواند به صورت عملیاتی شیوه های کارآمدی را برای اجرای این موضوع فراهم کند. 
عضو برگزاری این همایش ادامه می دهد:در مهندسی فرهنگی دین مدارانه، مهم ترین نقشی را که دانشگاه می تواند ایفاد کند، در تعامل با حوزه است. احیای فکر دینی در جریان مهندسی فرهنگی مهم ترین رسالت مشترک حوزه و دانشگاه است. این رسالت در جهان جدید که منشور غرب از نظر فکری و فرهنگی موجب جابجایی و تزلزل و از هم گسیختگی های فرهنگی و فکری می شود، از اهمیت بیشتری برخوردار می شود.
وی معتقد است که شاید این تعبیر شایسته ای باشد که بگوییم مهندسی فرهنگی در بعضی از بخش ها و بنیادهای فرهنگی باید فیلسوفانه و در بعضی از روبناها و ساختارها و روش ها و نمودها باید پیامبرانه و در بعضی از ساحت های مدیریتی و سیاست گذاری های کلان باید اقتداگرایانه باشد و دانشگاه ها با اقسام تحقیقات بنیادی و کاربردی و… نه تنها در بخش تئوری و نظری بلکه حتی در بخش نظارت و اجرا می توانند فیلسوفانه و پیامبرانه و اقتداگرایانه به ایفای نقش بپردازند.
۴۵۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.