مدیرعامل اتحادیه سواری بین شهری کشور اعلام کرد لزوم کاهش تعرفه خودروهای وارداتی

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

مدیرعامل اتحادیه سواری بین شهری کشور اعلام کرد
لزوم کاهش تعرفه خودروهای وارداتی

ممتازنیوز: مدیرعامل اتحادیه سواری بین شهری کشور با بیان اینکه خودروساز‌های داخلی در نوسازی ناوگان همکاری مطلوبی با اتحادیه ندارند، از نرخ‌های گزاف خودرو تولید داخل گله کرد و گفت: باید تعرفه گمرکی خودروهای وارداتی برای نوسازی ناوگان کم شود.

به گزارش ممتازنیوز، رحمت حاج‌محمد‌علی درباره مشکلات پیش‌روی نوسازی ناوگان سواری کرایه کشور اظهار داشت: برای نوسازی ناوگان دولت تسهیلات چندانی ارائه نمی‌کند و اغلب مالکان از سرمایه خود اقدام به تهیه ناوگان می‌کنند.
دولت مابه‌التفاوت نوسازی ناوگان سواری کرایه با خودرو‌های داخلی را بپردازد
وی با بیان اینکه ناوگان عمومی حمل و نقل در تمام دنیا مشمول یارانه می‌شود، اضافه کرد: این در حالی است که در ایران توسعه ناوگان در انحصار خودروساز‌های داخلی است و تنها می‌توان از ناوگان داخلی استفاده کرد ضمن آنکه خودروساز‌ها هم از نظر کیفیت و پرداخت‌ها، چندان تعامل مناسبی با ما ندارند.
مدیرعامل اتحادیه سواری بین شهری کشور با تأکید بر اینکه باید با واردات خودرو، ‌انحصار دو غول خودروسازی کشور را شکست و ناوگان را توسعه داد، تصریح کرد: در حال که اتحادیه سواری بین شهری کشور در حال حاضر بهترین مشتری ایران‌خودرو است، اما آنها تعامل چندانی با این اتحادیه ندارند.
حاج‌محمد‌علی با تأکید بر اینکه دولت باید کاری کند که ناوگان عمومی جاده‌ای برای نوسازی با موانع دست‌ و پاگیری مواجه نباشد، اظهار داشت: باید به نحوی دیگر عمل کرد تا خودروساز‌ها به دنبال مشتری و مشتری‌مداری باشند نه اینکه قیمت‌های گزاف را برای تولیدات نه چندان مطلوب دریافت کنند.
مدیرعامل اتحادیه سواری بین شهری کشور تأکید کرد: اتحادیه سواری بین شهری کشور از ‌دولت یازدهم می‌خواهد برای‌ توسعه ناوگان سواری کرایه، تخفیفاتی در نرخ خودروهای داخلی اعمال کند یا آنکه مابه‌التفاوتی بابت قیمت این خودروها خود به مالکان بپردازد.
همکاری دولت با رانندگان سواری کرایه برای کاهش تعرفه گمرکی خودروهای وارداتی
به گزارش فارس، حاج‌محمد‌علی با اشاره به کیفیت بالای خودرو‌های وارداتی و مناسب بودن آن برای ناوگان سواری کرایه، به لزوم تلاش دولت برای رفع مشکل واردات خودرو در راستای نوسازی این ناوگان عمومی جاد‌ه‌ای اشاره کرد و گفت: دولت یازدهم در واردات خودرو برای نوسازی ناوگان سواری و کاهش عوارض گمرکی این خودرو‌ها به بخش خصوصی کمک کند.
مدیرعامل اتحادیه سواری بین شهری کشور اضافه کرد: دولت می‌تواند سود بازرگانی و گمرکی خودروهای وارداتی را برای ناوگان سواری کرایه کاهش دهد تا بتوان خودروهای زیر قیمت وارد کرد و در اختیار رانندگان و مسافران قرار داد.
حاج‌محمد‌علی افزود: این امور موجب ارتقاء کیفیت خدمات و افزایش رضایت‌مندی مسافران از این سیستم حمل و نقل عمومی خواهد شد.
وی درباره ارائه تسهیلات واردات خودرو‌های خارجی برای ناوگان عمومی سواری کرایه، یادآور شد: در حال حاضر برای ورود خودروی خارجی در راستای توسعه ناوگان سواری کرایه هیچ تسهیلاتی ارائه نمی‌شود و مالک یا راننده باید به همان روش معمول که یک شخصی حقیقی می‌خواهد خودرویی وارد کند، عمل کند.
مدیرعامل اتحادیه سواری بین شهری کشور تصریح کرد: واردات سواری کرایه بدون هیچ تخفیف و یارانه‌ای از سوی دولت انجام می‌شود بنابراین با قیمت‌های فعلی دلار و هزینه‌های بالای واردات خودرو،‌ دولت باید برای رفع این مشکل اقداماتی کند.
۴هزار دستگاه سواری کرایه آماده نوسازی داریم
حاج‌محمد‌علی درباره ‌نوسازی ناوگان سواری کرایه تصریح کرد: تاکنون حدود ۳ هزار و ۲۰۰ دستگاه سواری کرایه‌ نوسازی کرده‌ایم ضمن آنکه هم‌اکنون حدود ۴ هزار دستگاه آماده نوسازی داریم، یعنی ماشین‌هایی که عمر آنها از ۱۰ سال گذشته است و کارکرد اقتصادی ندارد.
مدیرعامل اتحادیه سواری بین شهری کشور تأکید کرد: خودروی فرسوده هزینه بالایی دارد و باید با کاهش هزینه‌های ناوگان، زمینه افزایش رفاه اقتصادی خانواده راننده ‌فراهم شود.
حاج‌محمد‌علی یادآور شد: خودرو‌های فرسوده حدود ۲۰ درصد صرفه اقتصادی برای راننده دارد و ۸۰ درصد زیان است در حالی که اگر خودرو نو باشد، در آمد اقتصادی و اشتغال هم افزایش می‌یابد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.