مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی استعفا کرد/ به کار مجید جلالی اعتقاد ندارم

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز با اعلام خبر استعفای رسمی خود به دلیل عدم ثبات مدیریتی و نبود مدیریت واحد در این باشگاه، گفت: متن استعفایم را تنظیم کرده ام و در تصمیم خود جدی هستم اما اگر هیئت مدیره پیشنهاد من را قبول کند، احتمال دارد به کارم ادامه دهم.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز، حمید زینی زاده با اشاره به اینکه متن استعفای خود را تنظیم کرده و فردا تقدیم هیئت مدیره خواهد کرد، اظهار داشت: من روی استعفای خود جدی هستم و از تصمیم خودم برنمی گردم، فقط اگر به من به پیشنهاد برای ادامه کار بدهند، شرطی دارم که هیئت مدیره باید آن را بپذیرد.

وی در خصوص شرط خود عنوان کرد: شرط من این است که در باشگاه تراکتورسازی یک مدیریت واحد باشد و مدیرعامل و هیئت مدیره متحد القول روی یک موضوع نظر دهند، اینکه من یک تصمیمی بگیرم و هیئت مدیره با آن مخالفت کند نمی توانم آن را قبول کنم.

من به کار آقای جلالی اعتقادی ندارم

زینی زاده در خصوص علت استعفای خود در این شرایط حساس تیم تراکتورسازی، گفت: من به کار آقای جلالی اعتقادی ندارم و امیدوارم که این عقیده من اشتباه باشد و ایشان در تیم تراکتورسازی موفق عمل کند و در تیم بماند. با این حال نمی توانستم با یک مربی که کارش را نمی پسندم، کار کنم. من با آقای تونی اولیویرا مذاکره کردم و توافق برای حضور ایشان در تبریز حاصل شده بود، با این حال هیئت مدیره با تصمیمی که گرفت، به واقع به کار من ارزش نداد و کار خودشان را کردند.

وی ادامه داد: قطعا دلیل اصلی استعفای من اقدامی بود که هیئت مدیره در خصوص انتخاب مربی اتخاذ کرد، من اعتقاد دارم که باید در یک مجموعه اتحاد کامل و مدیریت واحد باشد اما به عینه دیدم که در تراکتورسازی چنین چیزی نبود.

من تا امروز تمام تلاش خودم را کردم تا تیم موفق باشد و از کادرفنی هم با وجود اینکه به کارش اعتقاد نداشتم، حمایت کردم تا شائبه ای ایجاد نشود. با این حال امیدوارم که آقای جلالی بتواند با یک مدیر جدید که به کار ایشان علاقه اعتقاد دارد، خوب کار کند و نتیجه خوبی بگیرد.

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز با بیان اینکه خواسته او از هیئت مدیره باشگاه تراکتورسازی وجود ثبات مدیریتی بوده است، تاکید کرد: من تلاش زیادی کردم تا در باشگاه ثبات مدیریتی وجود داشته باشد چراکه این امر باعث موفقیت و پیشبرد اهداف مجموعه می شود. حتی در تغییر کادر فنی هم هدف من این بود که هر اتفاقی که می افتد، به نفع هواداران باشد و رضایت هواداران را برآورده کند.

وی افزود: اینکه من تونی اولیویرا را برای سرمربیگری تیم پیشنهاد دادم نیز به خاطر این بود که هواداران این مربی را می خواستند، می خواستم انرژی منفی که از سکوها به داخل میدان انتقال می یافت را تبدیل به انرژی مثبت کنم و می دانستم حتی اگر اولیویرا نتیجه هم نمی گرفت، باز هواداران اعتراضی نمی کردند.

ضعف مدیریتی باعث جدایی تونی از تراکتور شد

زینی زاده در پاسخ به این سئوال که با وجود اینکه سال گذشته به عنوان قائم مقام باشگاه بود، چرا مانع از رفتن تونی اولیویرا قبل از پایان فصل نشد، گفت: فقط این را بگویم که ضعف مدیریتی در فصل گذشته باعث شد تا تونی اولیویرا از تراکتورسازی برود. به نظر من می شد در همان هفته های آخر فصل قبل مشکل تونی اولیویرا را برطرف کرد و در تیم نگه داشت که متاسفانه چنین نشد.

وی در پاسخ به این سئوال که اگر طرفدار تفکرات تونی اولیویرا بوده است، چرا در ابتدای فصل به دنبال این مربی پرتغالی نبود و مجید جلالی را به سرمربیگری تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز برگزید، خاطرنشان کرد: ببینید در ابتدای فصل شرایط مالی باشگاه به گونه ای نبود که ما سراغ تونی اولیویرا و یا حتی مربی مطرح دیگری برویم، مثلا ما یک میلیون دلار نداشتیم که به آقای کرانچار بدهیم و او را به تراکتورسازی بیاوریم، توان مالی ما در حدی بود که مربی داخلی انتخاب کنیم و دو گزینه هم بیشتر نبود، این دو گزینه را در اختیار کمیته ارزشیابی فنی باشگاه قرار دادیم که آنها هم آقای جلالی را انتخاب کردند.

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز به گفته خودش آخرین روز مدیریتش را در این باشگاه سپری می کند، تصریح کرد: من اکنون دیگر برای ادامه کار در باشگاه تراکتورسازی اعتماد به نفسم را از دست داده ام، این را در نظر می گیرم که اگر بازهم تصمیمی بگیرم، هیئت مدیره خلاف آن را انجام خواهد داد و تصمیم من بازهم نقض خواهد شد. بهترین مدیریت برای یک مدیر این است که اختیار تام داشته باشد و دخالتی در کارهایش وجود نداشته باشد. امیدوارم مدیر جدید که به باشگاه تراکتورسازی خواهد آمد، اختیار تام داشته باش

تراکتور سازی مشکل مالی ندارد و اندوخته سه میلیاردی دارد

وی افزود: تیم تراکتورسازی هیچ مشکلی ندارد و من هم نمی خواهم بهانه دست آقایان بدهم، نمی خواهم بگویند که سوء مدیریت در تیم وجود داشت. الان که تصمیمم را برای استعفا گرفته ام، همین جا اعلام می کنم که من تلاش کرده ام تمام تعهداتم را در قبال بازیکنان و اعضای کادرفنی به جا بیاورم.

زینی زاده با بیان اینکه تراکتورسازی هم اکنون از نظر مالی وضعیت بهتری نسبت به قبل دارد، گفت: من اگر استعفا می دهم و می روم، هواداران بدانند که در باشگاه سه میلیارد موجودی می گذارم و می روم.آورده هایی که ما به باشگاه داشتیم با تراز مالی مثبت بوده و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد. این را هم بگویم که وقتی من مدیرعامل تراکتورسازی شدم، این باشگاه سه میلیارد بدهی از مدیریت قبلی داشت اما نه تنها ما این بدهی را جبران کردیم، بلکه حالا سه میلیارد هم پول در حساب باشگاه وجود دارد.

وی یادآور شد: اهداف و برنامه های خوبی برای موفقیت باشگاه داشتم که بعضی از آنها محقق شد و برای بعضی دیگر وقت نمی شود، من قاطعانه می گویم که در باشگاه تراکتورسازی طی چند ماهی که من مدیر بودم، حسن مدیریت بوده و نه سوء مدیریت. من همواره تلاش کردم تا محبت، عشق، انسجام و وحدت را در باشگاه ایجاد و حفظ کنم.

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز در پاسخ به این سئوال که به نظر او واکنش بازیکنان تیم نسبت به استعفای مدیرعامل باشگاه چه خواهد بود، عنوان کرد: من همیشه تلاش کردم تا در کنار مدیریت، به مشکلات بازیکنان هم رسیدگی کنم و حق و حقوق آنها را به موقع پرداخت کنم، حتی پس از رفتن آقای جلالی من به بازیکنان گفته بودم که هیچ کس علیه ایشان مصاحبه نکند، حالا نمی دانم بازیکنان در مصاحبه های خود در مورد من چه خواهند گفت.

وی در این خصوص که آیا احتمال بازگشت او همچون مجید جلالی که پس از استعفا دوباره به تراکتورسازی بازگشت، وجود دارد یا نه، بیان کرد: همانطور که گفتم، خواسته من مدیریت واحد در باشگاه است و باید تفکرات مدیر باشگاه و مربی تیم فوتبال یکی باشد و اختلاف نظری وجود نداشته باشد. برداشت من از این وضعیت باشگاه تراکتورسازی این است که باید در این دریایی پرتلاطم، سکاندار خوبی در راس کار باشد که بتواند این شرایط را بهتر کند. من می خواهم مدیری باشم که هیئت مدیره تصمیم من را عوض نکند.

گفتنی است به دنبال استعفای مجید جلالی از سرمربیگری تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز، حمید زینی زاده با تونی اولیویرا سرمربی پرتغالی فصل گذشته این تیم وارد مذاکره شد و در حالیکه مذاکرات دو طرف به خوبی پیش می رفت، در جلسه ای که عصر دوشنبه در باشگاه تراکتورسازی برگزار شد، هیئت مدیره این باشگاه با استعفای مجید جلالی مخالفت کرده و او را در راس کادر فنی تیم تراکتورسازی حفظ کردند. به دنبال این اتفاقات و در حالیکه تصمیم زینی زاده عملا با مخالفت هیئت مدیره مواجه شد، وی تصمیم گرفت که به دلیل اختلاف نظر با مجید جلالی و آنچه خود زینی زاده “عدم ثبات مدیریتی و نبود مدیریت واحد در باشگاه تراکتورسازی” خوانده است، از مدیرعاملی این باشگاه استعفا کند.

استعفای حمید زینی زاده فردا در هیئت مدیره باشگاه تراکتورسازی مطرح و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.