مدیرعامل بانک کشاورزی به پیشنهاد وزیر جهاد منصوب می‌شود

۱۷ام بهمن ،

مدیرعامل بانک کشاورزی به پیشنهاد وزیر جهاد منصوب می‌شود | چاپ |
سه شنبه ۱۷ بهمن ساعت ۱۰:۳۴

بینا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که مدیر عامل و اعضای هیات مدیره بانک کشاورزی به پیشنهاد وزیر جهاد کشاورزی منصوب شوند.
به گزارش بینا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (سه شنبه) ماده ۲ طرح انتزاع وظایف و اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزی را با ۱۵۹ رای موافق، ۴۰ رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع از مجموع ۲۴۹ رای به تصویب رساندند.
طبق این ماده مقرر شد که اعضای هیات مدیره بانک کشاورزی و مدیر عامل به پیشنهاد وزیر جهاد کشاورزی و تصویب مجمع عمومی بانک مذکور و با حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی منصوب شوند.
در جریان بررسی این ماده ابتدا مهرداد لاهوتی، نماینده لنگرود پیشنهاد بازگشت این ماده به طرح اولیه را داد که سید هادی حسینی به عنوان مخالف، و خسروی به عنوان موافق پیشنهاد بازگشت به طرح اولیه سخن گفتند و در نهایت نمایندگان با ۱۰۸ رای موافق، ۷۱ رای مخالف و ۳۰ رای ممتنع از مجموع ۲۲۶ رای با این پیشنهاد مخالفت کردند.
ادامه بررسی این ماده به بررسی پیشنهاد حذف آن توسط جعفر قادری، نماینده شیراز، اختصاص داشت که قادری در توضیح پیشنهاد خود گفت: در صورت تغییر رویه انتصاب مدیر عامل و اعضای هیات مدیره بانک کشاورزی ممکن است رویه از مجاری قانونی خارج شود و دیگر کسی پاسخگو نباشد.
در مخالفت با این پیشنهاد حذف، موسوی نژاد و در موافقت امامی توضیحاتی را ارائه کردند که در نهایت نمایندگان با ۵۸ رای موافق، ۱۲۱ رای مخالف و ۱۶ رای ممتنع از مجموع ۲۴۱ رای با این پیشنهاد نیز مخالفت کردند.
همچنین در جریان بررسی این ماده بعضی از نمایندگان تذکراتی را مطرح کردند که از جمله آن احمد توکلی و عبداللهی بود. توکلی با استناد به مواد ۱۳۱و ۱۳۵ آیین نامه گفت که عنوان طرح با ماده ۲ سنخیت ندارد چرا که این ماده به دنبال تغییر ساختار بانک است که هیچ تناسبی با عنوان ندارد.
رضا عبداللهی، نماینده‌ی ماهنشان در تذکری مشابه گفت که عنوان طرح‌ها و لوایح و مقدمه‌ی آن باید با جزییات آن تناسب داشته باشد که چنین سنخیتی در این طرح دیده نمی‌شود. رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ توضیح داد که در طرح اصلی موضوع تغییر ساختار بانکی بانک کشاورزی وجود داشته است که ظاهرا در عنوان قید نشده که در صورت تصویب نهایی باید عنوان نیز تغییر پیدا کند.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.