مدیرعامل راه آهن ایران: ۱۲ هزار کیلومتر خط ریلی در کشورهای عضو اکو احداث می شود

‘عبدالعلی صاحب محمدی’ پس از پایان یازدهمین نشست مدیران عامل راه آهن های ده کشور از کشورهای عضو اکو در آنکارا گفت: در این نشست ۴۹ طرح به تصویب رسید که اجرای بیشترین تعداد از آنها یعنی ۹ طرح برعهده ایران است.

مدیرعامل راه آهن ایران تصریح کرد: طرح گذرگاه شمال به جنوب میان قزاقستان، ایران و ترکمنستان که از سال جاری آغاز شده است، آسیای میانه را از طریق ایران به خلیج فارس و دریای عمان متصل می کند. ضمن آنکه این گذرگاه دسترسی به روسیه، چین و غرب اروپا را آسان خواهد کرد.

وی به طرح گذرگاه شمال، جنوب، قزوین، رشت و آستارا اشاره کرد و گفت: با بهره بری از این طرح زمینه ارتباط با روسیه ، جمهوری آذربایجان و اروپا نیز فراهم خواهد شد.

صاحب محمدی در ادامه گفت در این نشست همچنین در خصوص احداث گذرگاه اسلام آباد، تهران، استانبول و آلماتی نیز بحث و تبادل نظر به عمل آمد.

با احداث این گذرگاه از مسیر کرمانشاه، خسروی و خانقین به دریای مدیترانه متصل خواهد شد و احداث مسیر ریلی شلمچه و بصره نیز در این نشست مورد ارزیابی قرار گرفت.

مدیر عامل راه آهن ایران گفت: در این نشست کشورهای عضو اکو از عملکرد ایران در توسعه شبکه ریلی ابراز خرسندی کردند و مقرر شد که دوازدهمین نشست مدیران عامل راه آهن های عضو اکو در سال آینده در تهران برگزار شود.

خاورم.**۲۳۰**۱۷۴۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۵۹۲۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.