مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران تاکید کرد: نیاز فوری مترو تهران به پرداخت یارانه بلیت

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: با افزایش قیمت ارز ، قیمت قطعات یدکی و تجهیزات مورد نیاز مترو بیش از ۳ برابر افزایش یافته است، این در حالیست که هنوز ریالی از یارانه مترو توسط دولت پرداخت نشده و به شدت در خصوص اورهال کردن و تعمیرات اساسی واگن ها و تامین قطعات یدکی مترو دچار مشکل شده ایم.

به گزارش سرویس«شهری» ایسنا، محمدعلی قلی‌ها افزود: عدم پرداخت یارانه بلیت مترو از سوی دولت مشکلات زیادی را برای ما به وجود آورده و با بودجه و یارانه های که شهرداری بابت بلیت مترو پرداخت می کند صرفا قادریم که حقوق و مزایای پرسنل را پرداخت کنیم و به شدت در خصوص اورهال کردن و تعمیرات اساسی واگن ها و تامین قطعه یدکی دچار مشکل شده ایم و صراحتا اعلام می کنیم که بودجه های مصوب و یارانه بلیت مترو باید ظرف یکی دو هفته آینده پرداخت شود تا خدمات رسانی مترو دچار مشکل نشود.

وی افزود: با ورود ۱۰ رام قطار به خطوط داخلی مترو و ۳ رام قطار به خط ۵ (تهران- کرج) همزمان با آغاز مهرماه، میزان جابه جایی های روزانه مترو از ۲٫۵ میلیون نفر در روز به حدود ۲ میلیون ۸۵۰ هزار نفر افزایش یافته است و مترو توانسته بیش از پیش نقش مهمی را در جابه جایی های شهری ایفا کند.

قلی ها تصریح کرد: پیش‌بینی می شود با افتتاح ایستگاه ها و واگن های جدید تا پایان سال، میزان جابه جایی های مترو در روز به بیش از ۳ میلیون نفر برسد.

وی با بیان اینکه ساعت پیک ترافیک مترو اکنون، صبح ها از ساعت ۶:۴۵ تا ۹:۳۰ و بعدازظهرها از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۲۰ است گفت: در حال حاضر سرفاصله حرکت قطارها در خط یک ۴/۵ دقیقه، خط دو ۴ دقیقه و خط چهار مترو ۷ دقیقه است که امید است تا ۲ ماه آینده با بهره برداری از پایانه کلاهدوز، سرفاصه حرکت ها در خط ۴ از ۷ دقیقه به ۵ دقیقه کاهش یابد.

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه تاکید کرد: چنانچه حمایت های جدی و همه جانبه از مترو تهران صورت گیرد و اعتبارات مصوب و مورد نیاز مترو به موقع پرداخت شود،با ورود واگن های جدید می توانیم سرفاصله حرکت قطارها را در خطوط داخلی مترو به ۳ دقیقه کاهش داده و در واقع سهم جابه جایی های مترو را در سفرهای شهر به شدت افزایش دهیم.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.