مدیرعامل فاکسکان: آیفون ۵ گالکسی اس ۳ را شرمنده می‌کند

مدیرعامل فاکسکان: آیفون ۵ گالکسی اس ۳ را شرمنده می‌کند

بازار پر رونق تبلت‌ها و موبایل‌های هوشمند یک فضای رقابتی جدید و جدی‌تری را در میان شرکت‌های بزرگ به وجود آورده است. رقابت دو شرکت سامسونگ و اپل اما گویا داغ‌تر است.

 

به گزارش دنیای اقتصاد این رقابت که بارها پای دو شرکت را به دادگاه‌های مختلف کشانده است، حالا انگار هر روز شدیدتر هم می‌شود. در آخرین اقدام روز گذشته اپل توانست فروش تبلت Galaxy Tab 10.1 شرکت سامسونگ را در سرتاسر ایالات متحده آمریکا متوقف کند. این اتفاق به عقیده بسیاری از فعالان بازار بزرگ‌ترین تهدید اپل برای سامسونگ تا حالا بوده است. این حکم که توسط یکی از دادگاه‌های ایالات متحده صادر شده است، می‌توانند ضربه بزرگی به تجارت تبلت‌های سامسونگ بزند.

این اتفاق در حالی رخ داده است که مدیرعامل شرکت فاکسکان، تولیدکننده محصولات شرکت اپل از شراکت با شرکت‌های بزرگ ژاپنی برای غلبه بر سامسونگ می‌گوید. «تری گو» مدیر عامل کارخانه‌های Hon Hai Industry که شرکت فاکسکان زیرمجموعه‌ای از آن است، به تازگی تایید کرده است که با شرکت ژاپنی Sharp برای تولید نمایشگرهای نسخه بعدی آی‌فون قرارداد همکاری مشترک امضا کرده‌اند. او در کنفرانس سالانه سهامداران فاکسکان گفته است که این همکاری مشترک می‌تواند امکان شکست سامسونگ را در فاصله زمانی ۳ تا ۵ سال آینده برای اپل فراهم بیاورد. بسیاری از کارشناسان هم معتقدند که این شراکت جدید امکان ارتقای سطح رقابت فاکسکان برای تولید پنل‌های نمایشگری باریک و با کیفیت را فراهم آورده و همچنین می‌تواند امکان مالکیت شرکت تایوانی Chimei Innolux.Corp را که تولیدکننده پنل‌های صفحه تخت است، برای فاکسکان ایجاد کند. این در حالی است که صنایع Hon Hai شرکت مادر فاکسکان در اواخر ماه مارس گذشته از خرید ۱۰ درصد از سهام شرکت Sharp با قیمت ۸۰۰ میلیون دلار خبر داده بود. این خرید Hon Haiرا به بزرگ‌ترین سهامدار شرکت Sharp تبدیل کرد. از طرفی تری گو هم در آن زمان اعلام کرد که ۴۶/۵ درصد از سهام کارخانه Sharp Sakai را که تولیدکننده نسل دهم پنل‌های LCD است، به نام خودش خریداری کرده و این خرید هزینه‌ای برابر ۸۰۰ میلیون دلار برایش داشته است.
تری گو می‌گوید: «کارخانه Sharp Sakai در واقع تنها کارخانه جهان است که امکان تولید انبوه پنل‌های LCD با اندازه‌های ۶۰ تا ۸۰ اینچ را دارد. حالا بخش سرهم کردن قطعات این شرکت به مرکز اصلی صنایع Hon Hai در تاچنگ در تایپه منتقل می‌شود و می‌تواند برای بسیاری از افراد این منطقه هم کارآفرینی کند».
این در حالی است که تری گو در کنفرانس سالانه سهامداران فاکسکان گفته است که شکست سامسونگ یک هدف بزرگ در زندگی‌اش بوده است: «این شرکت سابقه طولانی در دزدیدن ایده‌ها از شرکت‌های رقیبش دارد. همه ما به یاد داریم که بعد از تحقیق و بررسی کمیسیون اروپا در سال ۲۰۱۰ درباره تثبیت قیمت در صنعت پنل‌های صفحه تخت، مشخص شد سامسونگ حق اختراعاتی را از چهار شرکت تایوانی Chimei Innolux، AU Optronics، Chunghwa Picture Tubes و HannStar Display دزدیده است. حالا باید منتظر معرفی آی‌فون ۵ باشید. این محصول جدید می‌تواند باعث شرمساری Galaxy III شرکت سامسونگ باشد».
گو درباره همکاری‌‌اش با شرکت ژاپنی Sharp گفته است: «این همکاری می‌تواند مقدمات شکست سامسونگ را فراهم بیاورد. من به ژاپنی‌ها احترام می‌گذارم به خصوص به خاطر مدل اجرای اهداف و برنامه‌هایشان و ارتباطشان با یکدیگر. این در حالی است که کره‌ای‌ها مردمی هستند که هرگز نمی‌توانید روی همراهی‌شان حساب کنید. ژاپنی‌ها اما هرگز از پشت به شما ضربه نمی‌زنند».

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.