مدیرعامل مخابرات فارس: مشکل اینترنت از داخل استان نیست/اختلالات همراه اول در حال رفع است

۸فروردین ۱۳،

 

مدیرعامل شرکت مخابرات استان فارس گفت: اختلال ایجاد شده در سرویس‌دهی اینترنت در چند روز اخیر ناشی از نقص فنی در شبکه مسیر زیرساخت کشوری است.
هومان محمودی شامگاه شنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: از بعد از ظهر پنج‌شنبه قبل تا دیروز مشکلاتی در مورد ارتباطات همراه اول به وجود آمد که در حال رفع است.
وی افزود: زیرساخت شرکت ارتباطات زیرساخت دچار مشکل فنی شده بود که کارشناسان مشغول رفع آن می باشند و همین موضوع سبب ترافیک شدید در بحث موبایل نیز شده بود.
محمودی اضافه کرد: این مشکل ارتباطات تلفن همراه در استان‌های فارس، بوشهر، کهکیلویه و بویراحمد و یزد را ایجاد کرده بود.
وی ادامه داد: گاهی نقص فنی در شبکه فیبرنوری (بک‌بن) زیرساخت در مسیر سبب اختلال شدید در بسته‌های اینترنتی می‌شود.
به گفته محمودی، محدود بودن مسیرهای فیبرنوری پشتیبان سبب می‌شود تا کیفیت و پهنای باند نیز با مشکل روبه‌رو شود به‌طوری که سرعت اینترنت به شدت کاهش می‌یابد.
وی در مورد سرعت اینترنت دایل آپ (اینترنت خانگی) نیز تصریح کرد: در اساس سرعت دایل آپ در شرایط عادی نیز پایین است تا چه رسد به زمان‌هایی که شبکه با بار ترافیکی اضافی روبه‌رو است.
مدیرعامل شرکت مخابرات فارس بر کنترل لحظه به لحظه وضعیت ارتباطات این استان در نوروز اشاره کرد و افزود: گاهی ترافیک تماس‌ها و استفاده از اینترنت مشکلاتی را در نوروز به وجود می‌آورد.
محمودی بیان کرد: در تلاش هستیم که کیفیت ارتباطات را به نقطه مطلوب برسانیم و در این راستا پایگاه اینترنتی‌های تلفن همراه که سرقت و تعدادی نیز قطع شده بود مشکلاتی را ایجاد کرده و در حال رفع است.
وی خاطرنشان کرد: برای حل مشکل، موتور دیزل کرایه کرده‌ایم و به هر دیزل ۶ میلیون تومان کرایه می‌دهیم چراکه سارقان ترانس برق را سرقت کرده و شرکت توزیع برق نیز به سبب تعداد بسیار سرقت‌ها با تاخیر ترانس مجدد نصب می‌کند و ما برای حل مشکل دیزل کرایه کرده‌ایم تا پایگاه اینترنتی‌ها روشن بماند.
محمودی ابراز داشت: این دیزل‌ها همچنان مشغول به کار است چنانکه پایگاه اینترنتی تلفن همراه جاده شیراز به داریون که متعلق به شرکتی به غیر از همراه اول است چند ماه اخیر دچار مشکل بود و با استقرار موتور دیزل مشکل آن برطرف شد.
وی در ادامه گفت: در خود داریون نیز مشکلاتی وجود داشت که پایگاه اینترنتی تلفن همراه در آن نقطه راه‌اندازی و در تعداد بسیاری از نقاط که سیم‌ها سرقت شده بود کابل‌کشی مجدد و نصب تجهیزات انجام گرفت
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.