مدیرعامل همراه اول اینبار از ایجاد ظرفیت ۴۰هزار PPMS در مراکز پیامک این اپراتور خبر داد

۳۱فروردین۱۳،

 

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت ارتباطات سیار ایران (سهامی عام) آغاز به کار کرد.
 
 
در این مجمع ۹۷ درصد از سهامداران شرکت ارتباطات سیار حضور پیدا کرده‌اند.
 
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار از ایجاد ظرفیت ارسال ۴۰ هزار پیامک در ثانیه در این شبکه خبر داد.
 
وحید صدوقی اظهار کرد: شرکت ارتباطات سیار از نظر تعداد مشترکان دائمی در کشور و خاورمیانه رتبه‌ی اول را به خود اختصاص داده و در آسیای جنوبی نیز از نظر تعداد مشترکان دائمی رتبه‌ی اول و از نظر مجموع مشترکان رتبه‌ی هشتم را از آن خود کرده‌ است. هم‌چنین این شرکت در دنیا از نظر تعداد مشترکان دائمی رتبه هفدهم و از نظر تعداد مجموع مشترکان رتبه ۲۳ را به خود اختصاص داده است.
 
وی هم‌چنین یادآور شد: یکی از برنامه‌های مهم ما ارتقای این شرکت در تراز جهانی است که در این زمینه برنامه‌های متعددی صورت گرفته و ما برای کسب هفت استاندارد مختلف اقدام کرده‌ایم که از این میان شش استاندارد در سال ۹۱ صادر شده است.
 
صدوقی هم‌چنین عنوان کرد: طی سال قبل شرکت ارتباطات سیار ۱۵ محصول تازه را برای ارائه به کاربران آماده کرد و تعداد مشترکان جیرینگ آن به ۳۳ میلیون مشترک رجیستر‌ شده رسید و ۲۸ میلیون تراکنش در این شبکه صورت گرفت.
 
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار در بخش دیگری از صحبت‌های خود به جذب ۲۴۰ هزار مشترک دائمی در سال قبل اشاره کرد و یادآور شد: طی سال‌های اخیر معمولا شرکت ارتباطات سیار از نظر تعداد مشترکان هر سال رشدی صد‌درصدی داشته است.
 
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: از سال قبل برای مشترکان پرمصرف خود خدمات VIP‌ را آغاز کرده‌ایم.
 
صدوقی در عین حال یادآور شد: در حال حاضر شبکه فروش همراه اول ۶۹ درصد از بازار سیم‌کارت‌های فعال بازار را به خود اختصاص داده و سایر اپراتور‌ها در این زمینه سهمی ۳۱ درصدی دارند.
 
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ضریب نفوذ همراه اول در کشور را نیز ۷۱ درصد دانست و با اشاره به نوسازی شبکه همراه اول اظهار کرد: پس از این نوسازی‌ها ما ۱۱ مرکز ارسال پیامک را به چهار مرکز تبدیل کردیم و اکنون ظرفیت ارسال ۴۰ هزار پیامک در ثانیه را دارا هستیم.
 
وی در ارتباط با ظرفیت ارسال MMS هم گفت: اکنون می‌توان در هر ثانیه ۴۰۰ تصویر با حجم ۳۰۰ کیلوبیت را از طریق شبکه همراه اول انتقال داد.
 
صدوقی هم‌چنین یادآور شد: اکنون چهار مرکز با توان ۲٫۲ گیگابیت در ثانیه، مسوول ارائه‌ی جی.پی.آر.اس شرکت ارتباطات سیار به کاربران می باشند.
 
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار دربارهٔ‌ی پوشش جاده‌ای همراه اول هم اظهار کرد: اکنون تمام شهرهای کشور تحت پوشش شبکه همراه اول می باشند و از میان جاده‌های کشور حدود ۶۹ هزار و ۷۰۰ کیلومتر تحت پوشش قرار دارد.
 
وی با بیان این‌که سال ۲۰۲۴ سال فن‌آوری اطلاعات و افزایش ایمنی جاده‌ها نامیده شده است، یادآور شد: تاکنون ۲۸ هزار و ۸۰۰ کیلومتر از جاده‌های اصلی، ۱۹ هزار و ۸۰۰ کیلومتر از جاده‌های فرعی و شش هزار و ۷۰۰ کیلومتر از جاده‌های ریلی کشور تحت پوشش شبکه‌ همراه قرار دارند و این شرکت به تنهایی به اندازه سه برابر اپراتورهای دیگر پوشش جاده‌ای به وجود آورده است.
 
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار در عین حال از کاهش نرخ قطعی مکالمه در این شبکه خبر داد و گفت: در سال ۹۱ نرخ قطع مکالمه ۰٫۶۱ رسیده که این رقم در سال ۹۰، ۱٫۲۳ بوده است.
 
صدوقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود سود خالص این شرکت در سال ۹۱ را ۲۴ درصد دانست و افزود: سهم دولت در همراه اول ۱۸ درصد است که طی سه سالی که از خصوصی‌سازی این شرکت می‌گذرد، سود پرداختی این شرکت به دولت حدود ۲۸ درصد بوده است، به عبارت دیگر در سال قبل به تنهایی دو میلیارد و ۸۵۰ هزار تومان سود به دولت پرداخت شده است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.