مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه:‌ شناسنامه اجتماعی استان‌های کشور تدوین می‌شود

۰۷م آذر ،

132108.jpg

مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام ابلاغ اعتبار تدوین «شناسنامه اجتماعی» به استان‌ها، اظهار کرد: شناسنامه اجتماعی استان‌های کشور تدوین می‌شود.

حسن موسوی چلک در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: با تدوین شناسنامه اجتماعی می‌توان تحلیلی به روز از وضعیت متغیرهای اجتماعی در هر استان بدست آورد.

وی افزود: شناسنامه اجتماعی متغیرهای مختلف‌ اجتماعی از جمله جمعیت، آسیب‌های اجتماعی، خانواده، آموزش و غیره را در هر استان شامل می‌شود که می‌توان از طریق آن تحلیلی دقیق از وضعیت اجتماعی هر استان در دست داشت.

بنابر اظهارات مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعتبار تدوین شناسنامه اجتماعی به حساب ادارات کل بهزیستی هر استان واریز شده است.

وی در ادامه بر ضرورت همکاری مدیران کل امور اجتماعی استانداری‌ها و کارگروه اجتماعی هر استان در زمینه تدوین شناسنامه اجتماعی تاکید کرد.

به گفته موسوی چلک، در اختیار داشتن اطلاعات به روز از حوزه اجتماعی لازمه مدیریت درست و بهینه هر استان است و بدین‌ترتیب می‌توان در حوزه‌های مختلف از جمله مدیریت آسیب‌های اجتماعی، اختصاص اعتبارات به حوزه اجتماعی و غیره به درستی اولویت‌ها را تعیین کرد.

وی در ادامه با اعلام خبر تدوین شناسنامه اجتماعی در چند استان، گفت: اطلاعات مربوط به شناسنامه اجتماعی در این استان‌ها بازنگری می‌شود.

مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اعلام خبر برگزاری اولین کمیته ملی فضای مجازی آسیب‌های اجتماعی نوپدید در ۱۹ آذرماه، گفت: تاکنون بیش از ۱۸۴ مقاله به دبیرخانه جشنواره رسیده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان مهلت فراخوان ۲۰۰ مقاله دریافت شود.

موسوی چلک در ادامه با بیان اینکه اصل مقالات علمی در جشنواره پذیرفته می‌شود، گفت: در حال حاضر مرحله داوری مقاله‌ها پذیرفته شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: فضای مجازی هم فرصت و هم تهدید است و اگر درست مورد استفاده قرار گیرد، فرصتی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و در غیر این صورت زمینه‌ای برای تهدید و زیرزمینی شدن تاثیرات مخرب آسیب‌هاست.

مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین خاطر نشان کرد: نمی‌توان جلوی فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و ماهواره را گرفت، بلکه باید در این زمینه اطلاعات درست و به موقع ارائه کرد.

موسوی چلک افزود: صرفا نمی‌توان با رویکرد دفاعی مانع آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی شد، چرا که فضای مجازی جز لاینفک زندگی انسان امروز است، بلکه باید در این زمینه اطلاع‌رسانی به هنگامی داشت.

به گفته وی، کنگره فضای مجازی و آسیب‌های اجتماعی در سه محور «سیاست‌گذاری، خانواده و جرایم سایبری» برگزار می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.