مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران: کمبود معلم در پایتخت نداریم

سید ˈعلی یزدیخواهˈ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: احتمال دارد معلم در سال تحصیلی مرخصی استعلاجی برای مدتی بگیرد که برای جایگزینی آن نیز برنامه ریزی می شود.

وی تاکید کرد: باتوجه به تغییر در مقاطع تحصیلی از امسال و ایجاد پایه ششم، سعی شده با برنامه ریزی مناسب از معلمان به بهترین شکل ممکن بهره گیری شود.

یزدیخواه همچنین درباره تراکم دانش آموزان در مدارس ˈمقطع ابتداییˈ در مناطق آموزش و پرورش شهر تهران توضیح داد: بیشترین میزان تراکم در کلاس درس با میانگین ۳۲ دانش آموز در منطقه ۱۸ آموزش و پرورش و کمترین میزان مربوط به منطقه شش با میانگین ۲۷ دانش‌آموز است.

وی درباره بیشترین و کمترین تراکم در ˈمقاطع راهنماییˈ نیز گفت: بیشترین تراکم به منطقه ۱۱ آموزش و پرورش با میانگین ۳۱ دانش‌آموز در کلاس درس تعلق دارد و کمترین تراکم مربوط به منطقه شش آموزش و پرورش با ۲۴ دانش‌آموز است.

یزدیخواه بیشترین تراکم دانش‌آموزان در مقطع متوسطه را متعلق به منطقه ۱۹ آموزش و پرورش با میانگین۳۲ دانش‌آموز و کمترین تراکم دانش‌آموز دراین مقطع تحصیلی را با ۲۲ دانش آموز در منطقه ۹ بیان کرد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا که ˈگفته می شود در برخی کلاس ها بیش از ۴۰ دانش آموز حضور دارندˈ، گفت: احتمال دارد در برخی از شهرک ها کلاس هایی با بیش از ۴۰ دانش آموز تشکیل شده باشد که در حد استثناست.

یزدیخواه درباره مدارس با تراکم زیاد گفت: در دستور ساماندهی ثبت نام ها که به مناطق ارسال کردیم، ازمسئولان منطقه خواستیم کلاس هایی که ظرفیت بالای ۳۸ نفردارد را به دو کلاس ۱۹ نفره تقسیم کنند.

وی افزود: ممکن است مدرسه ای کلاس اضافه نداشته باشد و مسئولان چاره ای نداشته باشند که کلاس با تراکم بیش از ۴۰ نفر برگزار شود.

یزدیخواه میانگین سنی ساختمان مدارس شهر تهران را زیاد دانست و گفت: تهران چون دهها سال پایتخت سیاسی کشور است، مدارس زیادی در آن احداث شده و اکنون برخی از آنها به دلیل قدمت زیاد، فرسوده است.

** ۹۸ درصد مدارس شهر تهران یک نوبته است

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد : در سه سال گذشته با کمک ۲۵۰ میلیارد تومانی مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران، تعداد مدارس دونوبته شهر تهران به دو درصد کاهش یافته است.

وی اظهار امیدواری کرد تا دو سال آینده تمام مدارس شهر تهران یک نوبته شوند.

یزدیخواه درباره اجرای طرح ۳-۳-۶ نیز گفت: به منظور اجرای این طرح در شهر تهران ۱۱۷ مدرسه راهنمایی در اختیار مقاطع تحصیلی ابتدایی و دبیرستان قرار داده ایم.

** حضور نداشتن مدیر در مدرسه بالاترین آمار شکایت است

وی با بیان اینکه بیشترین شکایت والدین درباره حضور نداشتن مدیران مدرسه است، با اشاره به ثبت نام یک میلیون و ۴۵ هزار دانش‌ آموز در سامانه ثبت نام اینترنتی مدارس در سال تحصیلی ۹۱-۹۲ گفت: این آمار درمقایسه با سال تحصیلی گذشته حدود ۳۵ هزار نفر کاهش دارد.

یزدیخواه درباره دانش‌آموزان سال اول دبیرستان گفت: سال اول متوسطه نیز مانند سال های دیگر پایه متوسطه است؛ اگر دانش‌آموزی در سال اول متوسطه نمره ۱۰ را در درسی کسب نکند تنها همان درس را باید دوباره بگذراند.

** دانش آموزان تهرانی رتبه های بالای علمی درکشور دارند

مدیرکل اموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد رتبه‌های ممتاز کشور به دانش آموزان تهرانی تعلق دارد، گفت: دانش‌آموزان تهرانی امسال رتبه بالای علمی را در سطح کشور از آن خود کردند.

تهرام*۳۳۷۷/۱۵۵۶//۵۶۹

انتهای پیام /*

Social@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.