مدیرکل ارشاد فارس :حفظ و معرفی هویت فرهنگی موجب پویایی و بالندگی جامعه می شود

به گزارش ایرنا،احمد همتی بوشهری یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بدون شک بالاترین عنصری که هستی یک جامعه را تشکیل می‌دهد، فرهنگ آن جامعه می باشد.

وی با اشاره کشور ما با وجود فرهنگ غنی خود می‌تواند در تمام عرصه‌ها موفق باشد اظهار داشت : بنابر این برای تحقق این امر باید داشته‌های فرهنگی ما نظیر حافظ به بهترین شکل به جهانیان معرفی شود.

این مسوول فرهنگی با بیان این مطلب که راهی بهتر از قالب هنر برای ارائه این فرهنگ، هویت و تمدن بزرگ به جهان وجود ندارد ابراز داشت :اگر بتوانیم این فرهنگ را به دنیا معرفی کنیم، روحیه خودباوری را در جامعه تقویت کرده‌ایم .

همتی بوشهری اضافه کرد:کشور ما با توجه به تمدن غنی خود همواره مورد توجه علاقه مندان به هنر بوده از این رو با اجرای جهانی آثاری نظیر اپرای عروسکی حافظ می توان تمدن اصیل ایرانی را بخوبی منتقل کرد.

وی افزود: فارس از استان‌های سرآمد کشور در ابعاد مختلف به‌شمار می آید و در زمینه‌های مختلف بزرگانی را به ایران و جهان معرفی کرده و در زمینه فرهنگ و ادب نیز شاعران نامداری دارد.

وی همچنین جشنواره ملی خوشنویسی حافظ قرآن ،سرود ملی ایران به مدت ۱۰ روز،اپرای عروسکی حافظ از ۱۶ تا ۲۳ مهر ،نمایش های میدانی و خیابانی زندگی حافظ به مدت پنج روز ،خوشنویسی و نقاشی ،اجرای برنامه حافظ خوانی در ۱۰۸ انجمن شعر و ادب استان در سراسر استان،بداهه نویسی نقشی از حافظ در حافظیه ، نشست علمی فرهنگی را از جمله برنامه های بزرگداشت حافظ اعلام کرد.ک/۲

۷۳۷۴/۶۶۷

انتهای پیام /*

Cultural@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.