مدیرکل امور قرآنی آموزش و پرورش: برنامه‌ای برای حذف تابلوهای مدارس قرآنی نداریم

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

Mona Hoobehfekr-2-9.jpg

مدیرکل امور قرآنی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حقوق مربیان مدارس قرآنی در اکثر استان‌ها پرداخت شده، گفت: بعضی از استان‌ها که حقوق و دستمزد مربیان مدارس قرآنی پرداخت نشده، مدیران اداره کل استان‌ها موظف شده‌اند از بها‌های جاری خود نسبت به پرداخت دستمزد آنها اقدام نمایند.

محمد بنیادی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره بعضی اظهارات عنوان شده در یکی از خبرگزاری‌ها مبنی بر عدم پرداخت دستمزد مربیان مدارس قرآنی، گفت: همهی مدیران آموزش و پرورش استان‌ها موظف می باشند حق‌الزحمه مربیان خود را بپردازند و بر اساس آخرین گزارش تفسیریات رسیده به وزارتخانه، در بیشتر استان‌ها حقوق آنها پرداخت شده و در استان‌های باقی مانده نیز مدیران موظف به پرداخت شده‌اند.

وی درباره اینکه گفته می‌شود بعضی از مدیران مدارس شهر تهران خواستار حذف تابلوی مدارس قرآنی از سر در مدارس شده‌اند، پاسخ داد: این خبر را به شدت تکذیب می‌کنم، چرا که آموزش و پرورش نه تنها برنامه‌ای برای حذف برنامه‌های مدارس قرآنی در نوبت عصر ندارد، بلکه بر اساس برنامه تحول بنیادین، یکی از مهم‌ترین اقدامات آموزش و پرورش که از حدود دو سال پیش آغاز شده، توسعه مدارس قرآنی است.

مدیرکل امور قرآنی وزارت آموزش و پرورش تصریح نمود: علاوه بر ۱۰ هزار مدارس قرآنی که در نوبت بعدازظهر فعالیت می‌کنند، از امسال ۱۳۱۱ مدرسه ویژه قرآنی نیز مجوز فعالیت در نوبت صبح را دریافت نموده‌اند که از ابتدای مهر فعالیت رسمی آنها آغاز شده است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در آینده تعداد این مدارس را به ۵۰۰۰ مدرسه قرآنی افزایش خواهد داد، گفت: هدف از مدارس ویژه قرآنی در نوبت صبح، ایجاد ۵۰۰۰ قطب قرآنی در سراسر کشور است و این وزارتخانه با جدیت فعالیت‌های مدارس قرآنی نوبت بعدازظهر و همچنین نوبت صبح را دنبال می‌کند.

بنیادی خاطرنشان نمود: تشکیل مدارس قرآنی در نوبت بعدازظهر و صبح حاوی مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش است، لذا تا وقتی که این مصوبه به قوت خود باقی است، مدارس قرآنی نیز فعالیت خود را ادامه خواهند داد.

مشاور قرآنی وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از درج بعضی از خبرهای که هیچ گونه صحتی ندارند، تاکید نمود: وزارت آموزش و پرورش نه تنها این خبرها را تایید نمی‌کند، بلکه آن را بدون مبنا می‌داند، چرا که مدیران مدارس به عنوان مدیران مدارس قرآنی همکاری مستمر و قابل قبولی را در راه‌اندازی و اداره مدارس قرآنی با آموزش و پرورش دارد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.