مدیرکل زندان‌های قزوین تاکید کرد: پایان غفلت از لایه‌های پنهانی درون زندان‌ها

مدیرکل زندان‌های قزوین و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین گفت: زمان مناسب برای توجه به بخش‌های درونی و لایه‌های پنهانی در زندان‌ها فرا رسیده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حمیدرضافراست طلب در جمع رؤسای زندان‌های استان قزوین گفت: زمان مناسب برای توجه به بخش های درونی ولایه های پنهانی در زندان ها فرارسیده است و این آسیب شناسی زمینه ساز تحول در اصلاح و تربیت زندانیان خواهد شد.

وی ادامه داد: رؤسای زندانها برای ایفای نقش های خود بایستی به تکالیف و وظایف درون سازمانی جامه عمل بپوشانند.

مدیرکل زندان های قزوین اضافه کرد: لازمه مدیریت موفق در زندان، شناسایی قابلیت ها و توانمندی همه سطوح زندانبانی است واین مهم نیازمند توانایی ایجاد ارتباط، ادارک، هدایت و ایجاد انگیزه در کارکنان است.

وی عنوان کرد: تاکنون بااستفاده از ابزارها، تکنیک ها و روش های طراحی شده، نظم سیستمی در زندان های استان استقرار یافته و منابع و پتانسیل های انسانی در جایگاه های خود قرارگرفته اند.

فراست طلب اعلام کرد: در مرحله دوم، ارتباط صحیح و منطبق با فرهنگ کار جمعی و سیستمی، وظیفه مداری را در تمامی سطوح کارکنان متبلور کرد که در بازخورد از عملکرد ها ونتایج، موفقیت های چشمگیر تری حاصل شده است.

وی تصریح کرد: اجرای تکالیف بر اساس اسناد بالادستی، تأثیر به سزایی در متعهد کردن کارکنان به وظایف خود داشته و زمان آن فرا رسیده است همه همکاران با دانایی محوری نقش هدایت کننده های تربیتی را در بین زندانیان ایفا کنند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین ادامه داد: درحال حاضر با به خدمت گرفتن همه پتانسیل ها و استفاده از همه برنامه های مختلف، به فعالیت های روزانه زندانیان ورود کرده تا رفتار آنها مطابق با اصول مورد پذیرش جامعه تغییر یابد.

وی تصریح کرد: برای دستیابی به اهداف نهایی، مهارت طراحی، تجزیه و تحلیل و حل مسائل زندانبانی به طور مرتب در جلسات شورای اداری بحث وتبادل نظر می شود.

فراست طلب عنوان کرد: دسترسی مسؤلان و رؤسای زندان‌ها به آمار و اطلاعات حوزه‌های کاری خود ضروری است و با بکارگیری، مقایسه و تحلیل درست آنها توسعه فعالیت ها و برنامه ها میسر می‌شود.

وی اظهارکرد: در مجموعه زندان‌ها باید فضای کاری حاکم باشد که همه کارکنان، خود را بخشی از پیکره یک سیستم بدانند و اطلاعات و عملکرد خود را به صورت مداوم مورد خود ارزیابی قرار دهند.

مدیرکل زندان های قزوین و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین توضیح داد: بی‌شک توسعه هدف دار برنامه های اصلاحی و تربیتی و رسیدن به سطح استاندارد، مبتنی بر ابزارهای رایانه ای و شبکه ای است و سازمان زندان ها در بکارگیری این فناوری پیشرو بوده است.

وی یادآور شد: استفاده از همه ظرفیت های آمار و رایانه باعث انسجام عملکرد زندان ها شده و در جلسات متعدد از دیدگاه های مختلف مورد بررسی قرار می گیرد در واقع با این اقدام نقاط ضعف برنامه‌ها مشخص شده و رفع نقص می شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.