مدیرکل مدیریت بحران استان تهران :نگران نباشید ؛هیچ سدی لبریز نشده است

زهراتالانی:کارشناسان می‌گویند تخریب پوشش گیاهی، ساخت‌وساز در مسیر آبراهه‌های طبیعی از عوامل اثر‌گذار در بروز این سیلاب‌هاست.
اما موضوع به همین جا ختم نمی شد و به تازگی محمدرضا محمودی معاون عمرانی استانداری اعلام کرده است که با بارندگی شدید در هفته آینده ظرفیت سدهای کرج، لتیان و طالقان پر شده و برای سرریز نشدن دریچه‌های این سدها را باز خواهند کرد.
در همین زمینه با محمدتقی جاپلقی مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت وگویی را انجام داده ایم:

بارندگی های اخیر حوادث زیادی را برای شهر تهران به وجود آورد. اما در تازه ترین اظهار نظر اعلام شده است که سدهای تهران لبریز شده اند و این می تواند خطر ناک باشد.آیا این موضوع صحت دارد؟
این موضوع اصلا درست نیست و‌ سدهای استان تهران لبریز نشده است. تمامی سدها به اندازه کافی آّ‌بگیری شده‌اند و سطحی را برای ذخیره آب در سده‌ها گذاشته‌اند.

اما سد طالقان در گذشته لبریز شده بود.این موضوع ممکن نیست دوباره اتفاق بیفتد؟
بله از طریق دریجه‌های تنظیم و کنترل آب، مقداری از آب‌های تجمع‌ شده در این سدها تخلیه شد. بنابراین این موضوعی نگران کننده نیست و آب سرریز شده به درون دریچه هایی که برای این منظور در سدها تعبیه شده است، تخلیه می شود و به دیواره سد آسیبی نمی رسد.

بنابراین از نظر شما خطری وجود ندارد؟
خیر چون کارگاه و کارخانه‌‌ای در حاشیه سدها وجود ندارد همچنین ما ۴۸ ساعت قبل ار بازکردن دریجه‌های سدها در صورت لبریز شدن تمام دستگاه‌های اجرایی را در جریان قرار می‌دهیم.
البته این موضوع مربط به امسال نمی شود و چون بارندگی ها به طور معمول تا اواخر اردیبهشت ادامه دارد بنابراین تمام دستگاههای مسئول و ذیربط از جمله شهرداریها، راه و شهرسازی و … در حالت آماده باش هستند تا در کنار جلوگیری از بروز حادثه، در صورت وقوع نیز اقدامات لازم و مناسب انجام شود.

 

۴۵۲۳۲

 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.