مدیریت ارز به بانک مرکزی بازگشت

۱۹خردادماه،

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به پوشش بیمه ۲۰۰ هزار کارگر ساختمانی در سال ۹۲ گفت: یکی از اشکالات بودجه در مورد تعیین مسئول سیاست‌های ارزی کشور در بررسی و بانک مرکزی به عنوان متولی تعیین شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی روز قبل  با اشاره به پوشش بیمه ۲۰۰ هزار کارگر ساختمانی در سال ۹۲ گفت: یکی از اشکالات بودجه در مورد تعیین مسئول سیاست‌های ارزی کشور  بررسی و بانک مرکزی به عنوان متولی تعیین شد.

عبدالکریم هاشمی در گفت‌وگو با فارس، در مورد ایرادات شورای نگهبان بر لایحه بودجه سال اظهار داشت: ایراداتی که شورای نگهبان از لایحه گرفته است هم شکلی و هم محتوایی بوده است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از ۱۹ بند ایرادی در جلسه صبح امروز ۱۱ ایراد بررسی و مابقی ایرادات به جلسه عصر موکول شد.

وی افزود: یکی از اشکالاتی که مورد بررسی قرار گرفت میزان درآمد وزارت نفت از فروش گاز بود که باید سقف قیمت برای ما از سوی وزارت نفت تعیین و به کمیسیون اعلام شود.

هاشمی در مورد ایراد دیگر بودجه ۹۲ گفت: در خصوص بیمه کارگران ساختمانی در لایحه، تعداد کارگران مشخص نشده بود که با اصلاح انجام شده در جلسه امروز ۸۰۰ هزار کارگر ساختمانی که ۶۰۰ هزار نفر از آنها از قبل بیمه بودند و ۲۰۰ هزار کارگر تازه تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و محل تأمین هزینه آ‌ن هم از سهم درآمد دولت و همچنین سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور خواهد بود.

این نماینده مجلس با اشاره به بررسی موضوع پروانه معادن با حضور وزیر صنعت در جلسه امروز ادامه داد:  اختلاف‌ نظرهایی در این زمینه پیش آمد، وزیر صنعت هم توضیحاتی ارائه کرد و تصمیم گیری در این باره در جلسه عصر انجام می‌شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در لایحه بودجه ۹۲ بر اساس نظر مجلس مقرر شده بود که شورای پول و اعتبار متولی تعیین نرخ ارز باشد که با توجه به ایراد شورای نگهبان قرار شد بانک مرکزی همانند سابق تعیین نرخ و سیاست‌های ارزی را بر عهده داشته باشد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.