مدیریت درآمدها خودروسازان را از تسهیلات دولت بی نیاز می نماید

این خبر امروز شنبه ۶ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

مدیریت درآمدها خودروسازان را از تسهیلات دولت بی نیاز می نماید

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد نسبت iبه پرداخت نشدن تسهیلات یک هزار میلیارد تومانی از سوی دولت iبه دو خودروساز کشور، گفت: بر اساس مصوبه مجلس و کمیسیون صنایع و معادن، دولت موظف است تا نسبت iبه پرداخت تسهیلات iبه خودروسازان اقدام نموده و زمینه های آن را نیز فراهم کند.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو iبه نقل از خانه ملت، موید حسینی صدر با انتقاد نسبت iبه ارایه تسهیلات بانکی iبه خودروسازان، افزود: در حال حاضر خودروسازان با مشکلات متعددی از قبیل بدهی های بالا iبه قطعه سازان و همین طور پایین بودن سطح کیفی محصولات مواجه اند که ارایه تسهیلات بانکی می بایست مقطعی بوده و فقط جهت خروج از بحران iبه کار گرفته شود.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: شرکت های خودروسازی باید در کنار حمایت های دولت، با مدیریت صحیح و کارآمد نسبت iبه ارتقای سطح کیفی محصولات اقدام نموده و رضایت مشتری را در این زمینه جلب نمایند.
وی اظهارداشت: شرکت های خودروسازی کشور در حال حاضر بازار خوبی در داخل داشته و درآمدهای مناسبی از این راه کسب می نمایند که می بایست این درآمدها مدیریت شده تا نیازمند تسهیلات بانکی و کمک دولت نباشند.
این نماینده مجلس نهم در ادامه با بیان این که قیمت همه شده خودرو در کشور بسیار بالاست، افزود: بالا بودن سود تسهیلات، دستمزد کارگران و حامل های انرژی سبب افزایش iبها های تولید خودرو شده و حتی صادرات را فاقد توجیه نموده است.
وی تصریح نمود: یکی از مهم‌ترین مباحث، ایمنی خودروهاست که همواره از خودروسازها خواسته شده تا ایمنی محصولات خود را افزایش دهند و حداقل‌هایی را رعایت نموده و فناوری محصولات را بالا ببرند.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس، افزود: با حمایت هایی که مجلس از تولید نمایندگان خودرو خواهد داشت وهمچنین تلاشی که خودروسازان در این زمینه دارند بر افزایش کیفیت و کاهش قیمت خودرو تاکید شده تا خودروسازان کشور iبه جایگاه مناسبی در این جهت دست یابند.
حسینی صدر، تأکید نمود: بر اساس قانون ارتقا کیفی خودرو که بیش از یک سال از تصویب و ابلاغ آن می‌گذرد، شرکت های خودروسازی باید هر ۶ماه یک بار گزارش تفسیری کارکرد و عملکرد ارائه دهند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان یادآور شد: کمیسیون صنایع و معادن باید iبه طور جدی تر iبه مباحث کنترل و نظارت بر کیفیت خودرو های تولیدی و تناسب این مقوله با قیمت خودروها نظارت داشته خواهد داشت.

شنبه ۶ آبان   ۲:۵۶

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.