مدیریت زمان در مناطق زلزله زده بسیار مهم است

سردار محمدرضا نقدی روز سه شنبه در جلسه ستاد بحران شهرستان هریس افزود: با توجه به اینکه فصل سرما و کاهش دمای هوا در شهرستان های اهر و هریس و به خصوص ورزقان تا چند روز آینده فرا می رسد، باید مسوولان مربوطه امکانات لازم و کافی برای ایجاد سرپناه قابل اطمینان برای زلزله زده ها فراهم سازند.

وی گفت: بدون تردید امدادگران و مسوولان ستاد مدیریت بحران کشور و آذربایجان شرقی برای بازسازی و جمع آوری آوار در این مناطق کار سختی در پیش دارند و با توجه به نزدیکی فصل سرما باید مدیریت زمان را بیش از پیش در نظر داشته باشند.

نقدی با تاکید بر لزوم ایجاد مرکز اطلاعات فوری در مناطق زلزله زده اظهار کرد: آفت کنونی اقدامات و امداد رسانی به هم خوردن تصمیم گیری ها به دلیل اتفاقات پیش بینی نشده است که باید در این زمینه هماهنگی های لازم ایجاد شود.

وی گفت: برخی اوقات حوادث و اتفاقات لحظه ای و پیش بینی نشده، کل برنامه ریزی ها را بر هم می زند و کار امداد رسانی را دچار اخلال می کند که البته باید در این خصوص اقدامات اورژانسی انجام داد.

نقدی افزود: برای مدیریت این مساله لازم است از سوی فرمانداری، مرکز اطلاعات به لحظه تشکیل شود و نسبت به اطلاع رسانی فوری و ضروری حوادث پیش آمده اقدامات مقتضی انجام شود.

عصر روز شنبه ۲۱ مردادماه جاری دو زمین لرزه به بزرگی ۶٫۲ و شش درجه در مقیاس امواج درونی زمین ریشتر شهرستان‌های اهر ، ورزقان و هریس در آذربایجان شرقی را لرزاند.

این سه شهرستان به ترتیب با ۱۵۰ و ۵۰ و ۶۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۶، ۹۷ و ۱۱۰ کیلومتری شمال شرقی تبریز مرکز استان قرار دارند.

زمین لرزه های مهیب فوق ۲۵۳ کشته و یکهزار و ۳۸۰ نفر زخمی برجای گذاشت و ۴۳۰ روستا از ۴۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شدند.

۷۲۳۶/۵۸۷/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۵۶۷۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.