مدیریت شناور ارز در بخش درمان فاجعه آفرین است

۲۶اردیبهشت،
ممتاز نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: نگاه دولت بر تک نرخی کردن ارز یعنی مدیریت شناور است که در این صورت مصیبت و فاجعه بسیار بزرگی در امر درمان مردم به وجود می آید.

محمد حسین قربانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت و گو با ایلنا در مورد منتفی شدن حذف ارز مرجع از دارو گفت: نگاه دولت بر تک نرخی کردن ارز یعنی مدیریت شناور است که در این صورت مصیبت و فاجعه بسیار بزرگی در امر درمان مردم به وجود می آید.

وی بااشاره به مصوبه دولت مبنی بر اختصاص ۲۲۰۰ میلیارد تومان برای کمک به وزارت بهداشت افزود: مجلس این مصوبه را مدیریت کرد تا ازاین مبلغ ۱۸۰۰ میلیارد تومان برای یارانه دارو و ۴۰۰ میلیارد تومان از آن در اختیار بیماران صعب العلاج قرار بگیرد.

قربانی  تصریح کرد: اختصاص این ۲۲۰۰ میلیارد تومان به وزارت بهداشت در کمیسیون تلفیق درحال بررسی است و هنوز به صحن علنی مجلس نیامده است اما انشاالله همین هفته به نتیجه می رسد.

وی خاطرنشان کرد: اگر ۲۲۰۰ میلیارد تومان هم برای واردات و یارانه دارو قرار بگیرد باز هم معضل و مشکل داروی مردم حل نخواهد شد و از همان زمانی که حذف ارز مرجع از دارو مطرح شد شاهد گرانی و کمبود دارو هستیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه باور داریم با حذف ارز مرجع از دارو دلال بازی ها دوباره آغاز و ناصرخسروها راه می افتد، افزود: اگر ۵ هزار میلیارد تومانی که از محل درآمد یارانه ها به وزارت بهداشت در جهت مدیریت دارو اختصاص پیدا کرده در صحن علنی مجلس رای بیاورد بسیاری از مشکلات ناشی از حذف ارز مرجع دارو برطرف خواهد شد.

قربانی با تاکید بر اینکه با حذف ارز مرجع از دارو قیمت ها ۵ / ۲ برابر می گردد، افزود: به همین جهت مجلس مصمم است برای حمایت از مردم جهت تامین دارو و کنترل قیمت آن ارز لازم را تامین کند.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.