مدیر امور امنیتی سیاسی دفتر رییس جمهور:جلسات ادعایی جریان انحرافی تنها برای هماهنگی دستگاه ها است

مدیر امور امنیتی سیاسی دفتر رییس جمهور جلسات موسوم به جلسات جریان انحرافی را در دفتر رییس جمهور تنها جلسات هماهنگی دستگاه های مربوط به حوزه دفتر رییس جمهور عنوان کرد.

امیدی شهرکی درباره حوطه فعالیت‌های اداره سیاسی و امنیتی دفتر رییس جمهور گفت: در حوزه اداره کل امور سیاسی و امنیتی اصطلاحاً حوزه «مسایل داخلی» مورد بررسی قرار می گیرد. رصد تحولات سیاسی و امنیتی داخل کشور، هماهنگی دستگاه های مرتبط در این حوزه، ارایه گزارش های مرتبط با با موضوع فوق برای استحضار ریاست محترم جمهور یا رییس دفتر رییس جمهور، بررسی و تهیه گزارش مسایل حوزه سیاسی، امنیتی و اجتماعی در سفرهای استانی رییس جمهور، پیگیری و اخذ گزارش های مربوط به حوزه های امنیتی مرتبط در وزارت کشور و سازمانه های مسؤول، هماهنگی با استانداران محترم و اخذ گزارش های موضوعی از آن ها و انعکاس به رییس جمهور یا رییس دفتر و … از جمله وظایف اداره امور سیاسی و امنیتی دفتر رییس جمهور است.

اهم سخنان وی در ادامه به نقل از فارس می آید:

  • اکنون پس از گذشت قریب ۷ سال از شروع به کار دولت آقای دکتر احمدی نژاد، شاهد نهادینه شدن و احیا شعارهایی برخواسته از گفتمان اصیل و انقلابی امام هستیم که در گذشته مورد هجمه و تردید بسیاری از مدعیان بود. شعار «ما می توانیم» از این جمله است که علی رغم دشمنی ها و کار شکنی ها زنده شد و هر گونه باوری مبتنی بر شکست ناپذری و آسیب پذیری دشمنان انقلاب و مستکبران با اتکای دولت احمدی نژاد به التزام عملی به گفتمان امام(ره) و مقام معظم رهبری در هم شکست.
  • رهبر معظم انقلاب مثل هر سال شعار امسال را نیز بسیار هوشمندانه انتخاب کردند. تحقق این شعار بیش از هر چیز نیازمند همدلی، همکاری و اتحاد همه ارکان نظام اعم از دولت، مجلس، مردم و … دارد و خیزشی عملی را می طلبد. لذا برای مقابله با هجمه دشمنان انقلاب در عرصه های اقتصادی و شکستن سد تحریم ها می بایست همه قوا با همکاری و هماهنگی عمل نمایند نه این که در حرف و شعار متوقف شوند و در راستای عملیاتی کردن این شعار هیچ گامی بر ندارند.
  • متاسفانه برخی با بیان صحبت های غیر مسؤولانه و یا ورود به حوزه هایی که نه تخصصی و نه مسؤولیتی در آن دارند، عملاً کاری جز مانع تراشی در مسیر تحقق شعار امسال انجام نمی دهد. مقام معظم رهبری با اعلام این شعار برای امسال قبل از هر چیز ضرورت خود کفایی ایران ئبر پایه همدلی، اتحاد قوا و مردم را به مسؤولان گوشزد کرد که زمینه ساز عزت مندی و اعتلای کشور عزیزمان است.
  • خوشبختانه اتفاق خوب دیگری که در این دولت افتاد، شکستن انحصار عده ای خاص در پست های مدیریتی کشور بود و با اعتماد و اعتقادی که دکتر احمدی نژاد به توان و انگیزه بالای جوانان در اداره کشور در تمامی شئون علمی، سیاسیف فرهنگی و مدیریتی داشتند، ما شاهد ظهور و بروز استعداد های زیادی در این عرصه ها بودیم و چرخش نخبگان نه در شعار، بلکه در عمل محقق شد.
  • موفقیت های بی نظیری که در چند سال اخیر در عرصه های مختلف علمی، اقتصادی و … کسب شده همگی از برکات این فضا و اعتمادی است که در این دولنت به جوانان وجود دارد. در حوزه اقتصادی امروز کشورمان در رتبه هفدهم جهان قرار دارد. در بسیاری از شاخص ها طی چند سال گذشته جهش های چشم گیری را شاهد بوده ایم و بسیار زودتر از آن چه در سند چشم انداز ۱۴۰۴ پیش بینی شده بود به اهداف رسیدیم. برای مثال هم اکنون رتبه ایران از نظر تولید علم در منطقه اول و در دنیا هفدهم است.
  • در علوم نانو نیز رتبه دهم را در دنیا کسب کرده ایم. در علوم پزشکی در کمتر از یک دهه از رتبه ۵۳ به ۱۹ در جهان رسیدیم و هم چنین بسیار زودتر از آن چه در سند چشم انداز پیش بینی شده بود وارد باشگاه فضایی جهان شدیم. رییس جمهور محترم با این مضمون به رهبر معظم انقلاب بیان نموده بودند، که اجازه بدهید برنامه چشم انداز ۱۴۰۴ مجدداً بازنویسی شود، زیرا هم اکنون برخی از برنامه های افق چشم انداز ۱۴۰۴ محقق شده است. زیرا دولت های قبلی بر اساس توانایی های خود این برنامه را نوشتند نه توانایی مردم. توانایی ملت ایران بسیار فراتر از این است و می تواند در جایگاه اول دنیا قرار گیرد، اما برخی هنوز قدرت مردم و جوانان را باور ندارند.
  • اساساً نقد در صورتی که با هدف اصلاح و در چارچوب آرمان های انقلاب باشد بسیار سازنده است و حتی از تندترین منتقدان نیز که آرمانشان ساختن و آبادانی ایران اسلامی است به گرمی استقبال می کنیم. اما اختصاص دادن واژه منتقد به کسانی که با سیاه نمایی و دروغ پردازی سعی در تخریب دولت و ضربه زدن به اعتماد مردم نسبت به دولت و نظام دارند، بی انصافی است چرا که با این گونه اقدامات، کاری جز تقویت جبهه دشمن نمی کنند و عملاً خود را در مقابل مردم و نظام قرار داده اند، علی رغم همه نامهربانی ها و جفاهایی که در حق دولت و ملت روا می دارند به آن ها «سلام» می کنیم.
  • برگزاری جلسات برای ایجاد هماهنگی بین ارکان و بخش های تصمیم ساز، تصمیم گیر و مجری در یک سازمان امری طبیعی است که در تمام دستگاه ها و سازمان ها متداول است. در حوزه دفتر رییس جمهور هم بخش های مختلف حتما جلساتی به این منظور در فضای متعارف برگزار می کنند که به هیچ عنوان سبقه مخفیانه یا محرمانه ندارد. اما چه اتفاقی افتاده که این جلسات عادی و متداول برای عده ای تبدیل به سوژه ای برای تخریب دولت و دال بر ظهور خطری بنیان کن برای نظام تلقی می شود؟ از سوی دیگر چگونه است که این جلسات هر روز با جزییات در اخبار آن ها منعکس می شود در حالی که به ادعای آن ها مخفیانه و سری برگزار می شود؟ این چگونه مخفیانه ای است؟ طرح این مسائل قبل از هر چیز به طنزی تلخ می ماند تا واقعیتی قابل بررسی. کسانی که این مباحث را مطرح می کنند، همان هایی هستند که تمام انرژی و تلاش خود را صرف نفی هرگونه موفقیت و دستاورد دولت می کنند و با ناجوانمردی به دروغ پراکنی و تخریب علیه دولت می پردازند. در پروژه و طرح های عظیمی که به اذعان دوست و دشمن، موفقیتی ستودنی نه فقط برای دولت بلکه برای انقلاب و نظام است، با طرح مسائل حاشیه و بهانه جویی اقدام به القای شبهه در ناکارآمدی دولت می کنند. در پروژه عظیم مسکن مهر، انصافا حرکت جدی و اثرگذاری در کنترل بازار مسکن بود، با مطرح کردن خبری دروغ اقدام به زیر سوال بردن تمام تلاش دولت در این عرصه می کنند و یا با چند روز تاخیر در پرداخت یارانه های نقدی در اقدامی هماهنگ و همسو با بیگانگان تبلیغات منفی رسانه ای خود را علیه دولت شدت می بخشند.

۲۷۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.