مدیر «تابناک»: هنوز به نتیجه نرسیده ایم

۱۱ام بهمن ،

مدیرمسوول «تابناک»: پیگیری مان برای رفع فیلتر هنوز به نتیجه نرسیده است وی با اشاره به عملکرد و کارنامه تابناک در طول فعالیت رسانه‌ای و خدمت صادقانه خود، گفت: این رسانه با این کارنامه مستحق برخورد این چنینی نبود و شاید بهتر بود موارد با تذکر و توضیح رفع شود، زیرا که در قبل نیز مسئولان پایگاه اینترنتی همکاری خوبی را با مراجع نظارتی نسبت به اصلاح و حتی حذف بعضی مطالب داشته‌اند.

 سایت خبری تابناک که از یکشنبه هفته جاری به دستور دادستانی تهران فیلتر شد، همچنان فیلتر است.

سایت خبری تحلیلی تابناک که از فعالترین و پرمخاطب‌ترین رسانه‌های کشور به شمار می‌آید، از ساعت ۱ بامداد روز یکشنبه مسدود شده است و تلاش مسئولان این پایگاه اینترنتی جهت رفع فیلتر تاکنون بی نتیجه مانده است.

سایت خبری تابناک به دستور دادستانی تهران و به سبب کامنت‌های انتشار یافته از سوی مخاطبان فیلتر شده است.

مشکلات فنی از جمله مسائلی است که ممکن است برای هر پایگاه اینترنتی خبری پیش‌ بیاید و در پی آن به اشتباه خبری یا نظری از سوی مخاطبان منتشر شود.

همچنین پیش از این، کارگروه مصادیق مجرمانه گفته بود که فیلتر شدن پایگاه اینترنتی خبری تابناک از سوی این کارگروه صورت نگرفته و به دستور دادستانی تهران بوده است.

محمد جواد بربریان مدیر مسوول پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی تابناک در گفت‌وگو با فارس گفت: انتشار یافتن تعداد معدودی از نظرات بینندگان که متأسفانه حاوی بعضی کلمات اهانت آمیز نسبت به مجلس و دولت بوده، در ذیل یک خبر انتشار یافته است که امری اشتباه و نادرست بوده سبب صدور دستور انسداد پایگاه اینترنتی تابناک شده است.

وی افزود: انتشار یافتن این پیام‌ها هیچ‌گاه در چارچوب سیاست‌های تابناک نبوده است به همین سبب، مسئولان پایگاه اینترنتی از لحظه اول دریافت خبر به اشتباه و سهوی بودن امر پی بردند و بررسی‌های انجام گرفته نیز این امر را ثابت کرده است.

مدیر مسئول تابناک افزود: تابناک را پایگاه اطلاع رسانی در داخل نظام و در خدمت آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی ایران و دیدگاه‌های حضرت امام (ره) بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری می‌دانیم و فعالیت ۵ ساله این پایگاه اینترنتی آن هم به دور از حاشیه و حاشیه سازی مصداق خوبی است که آن را تأیید می‌کند.

بربریان در ادامه با اشاره به عملکرد و کارنامه تابناک در طول فعالیت رسانه‌ای و خدمت صادقانه خود، گفت: این رسانه با این کارنامه مستحق برخورد این چنینی نبود و شاید بهتر بود موارد با تذکر و توضیح رفع شود، زیرا که در قبل نیز مسئولان پایگاه اینترنتی همکاری خوبی را با مراجع نظارتی نسبت به اصلاح و حتی حذف بعضی مطالب داشته‌اند.

مدیر مسئول تابناک با اشاره به اینکه کار رسانه بسیار سخت و حساس است، گفت: در تابناک هر روز شاهد حجم بسیاری از پیام‌های بینندگان هستیم که فقط چند درصد آن‌ها را می‌توان خواند و منتشر کرد. کسانی که با کار در رسانه آشنا می باشند، می‌دانند نظر به حساسیت کار رسانه و حجم انبوه نظرات مخاطبان در تابناک، بروز خطا و اشتباه در انتشار یافتن امری محتمل است. هر چند بروز این خطاهای احتمالی رافع مسئولیت در قصور انجام گرفته نیست اما مبین این امر هست که نیت و قصدی در کار نبوده است.

بربریان ضمن اشاره به پیگیری‌های انجام گرفته گفت: متأسفانه پیگیری‌های ما هنوز به نتیجه نرسیده است، اما در نامه‌ای به دادستان تهران ضمن ارائه توضیحات، خواستار رفع مسدودیت شده‌ایم که امیدواریم مقام قضایی با در نظر گرفتن سوابق عملکردی تابناک و جایگاه آن در بین مخاطبان و نیز نیت مسئولان آن برای تداوم فعالیت رسانه‌ای در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی و موازین شرعی و اخلاقی دستورات لازم را صادر کنند.


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.