مدیر عامل نوکیا یکی از گزینه‌های مدیریت بر مایکروسافت

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

در شرایطی که رسانه‌ها اشخاص بسیاری را به عنوان جایگزین احتمالی استیو بالمر پس از خروج او از شرکت مایکروسافت مطرح می کنند نام مدیر فعلی نوکیا هم به عنوان یک گزینه به گوش می‌رسد.
 
Nokia CEO Stephen Elop With Microsoft CEO Ballmer
 
 
به گزارش فارس به نقل از فاکس بیزینسٰ استفان الاپ هم اکنون به عنوان یکی از نامزدهای جدی جایگزینی بالمر مطرح است. وی زمانی مدیریت بخش نرم افزار آفیس مایکروسافت را بر عهده داشته و به همین سبب تا حد بسیاری با شرایط این شرکت آشناست.
 
الاپ ۵۰ ساله در سپتامبر سال ۲۰۱۰ به نوکیا پیوست تا به عنوان رییس و مدیر عامل این شرکت فعالیت کند. وی پیش از آن به مدت سه سال در مایکروسافت به عنوان یک مدیر برجسته اجرایی خدمت کرده بود. وی پیش از آن در شرکت ژونیپر نتورک و همین طور شرکت مشهور ادوب مشغول به کار بوده است.
 
روز جمعه اعلام شد استیو بالمر مدیر عامل فعلی مایکروسافت ظرف ۱۲ ماه آینده این شرکت را ترک می کند و از همان زمان تحلیل‌گران ضعف عملکرد بالمر را سبب اصلی این مساله دانستند.
 
در کنار الاپ بعضی اشخاص دیگر هم به عنوان گزینه‌های جایگزینی بالمر مطرح شده‌اند که از جمله آنها می‌توان به تونی بیتس اشاره کرد. وی قبلا رییس شرکت اسکایپ بوده و در حال حاضر از مدیران مایکروسافت است. گزینه مطرح دیگر پل ماریتز است که قبلا مدیر عامل شرکت VMWARE  بوده است. وی هم بیش از یک دهه از عمر خود را در شرکت مایکروسافت سپری کرده است.
 
برخی تحلیل گران هم در مورد احتمال بازگشت بیل گیتس به مایکروسافت در حال گمانه زنی می باشند. وی که این شرکت را بیست سال رهبری کرده در سال ۲۰۰۰ به طور داوطلبانه استعفا داد و هم اکنون در کمیته ای عضویت دارد که به دنبال جایگزینی برای استیو بالمر ۵۷ ساله است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.