مدیر عامل گروه بهمن عنوان کرد: لزوم ارتقاء توانمندی بنگاهها و محیط کسب و کار

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

مدیر عامل گروه بهمن عنوان کرد: لزوم ارتقاء توانمندی بنگاهها و محیط کسب و کار

مدیر عامل گروه بهمن عنوان کرد:
لزوم ارتقاء توانمندی بنگاهها و محیط کسب و کار

ممتازنیوز: مدیرعامل گروه بهمن گفت: در صورت رفع محدودیت های بین المللی و انجام اقدامات ضروری می توان شاهد رشد سریع صنعت خودرو در کشور بود.

به گزارش ممتازنیوز، محمدرضا سروش مدیرعامل گروه بهمن در کنفرانس فرصت های سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار گفت: ارتباطات اجتماعی، نیروی انسانی، گردش مالی، بازار و مباحث دیپلماسی و روابط بین اللمل از صنعت خودرو یک صنعت پیچیده ساخته است.
وی همچنین از مازاد ظرفیت تولید به عنوان یکی از چالش های صنعت جهانی خودرو نام برد و گفت: در حال حاضر ظرفیت موجود بازار جهان ۱۰۴ میلیون دستگاه خودرو است که بالغ بر ۷۴ میلیون دستگاه تقاضا وجود دارد این در حالی است که حدود ۳۰ میلیون دستگاه مازاد ظرفیت برآورد شده که این امر زمینه ی رقابت شرکت ها را برای تصاحب بیشتر بازار فراهم می کند.
وی همچنین از اشباع بازارها و رقابت جدی شرکتها در بازارهای نو ظهور، افزایش انتظارات مشتریان و تنوع طلبی، افزایش رقابت و در عین حال کاهش زمینه های رقابت به عنوان چالش های پیش روی صنعت جهانی خودرو نام برد.
مدیرعامل گروه بهمن به ظرفیت تقریبی ۲میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه تولید خودرو در ایران اشاره کرد و گفت: روند تولید خودرو در کشور تا سال ۹۰ رو به رشد بوده است در سال ۹۱ این روند شکل نزولی به خود گرفته است این در حالی است که تا کنون واردات خودرو به صورت CBU 4 درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده است.
سروش همچنین به چشم انداز تولید ناخالص داخلی طی ۱۰ سال آینده که توسط بیزینس مانیتور صورت گرفته اشاره کرد و افزود: امیدواریم این پیش بینی از سال ۹۳ به بعد محقق شود بر اساس این بر آورد تقاضای بازار خودروی ایران با توجه به رشد جمعیت، توزیع سنی جمعیت، رشد اقتصادی و خروج خودروهای فرسوده روند رو به رشدی را تجربه خواهد کرد.
وی همچنین ساختار سهامداری ، صنعت ، ساختار مالی ، نرخ بالای تسهیلات و سیاستهای کنترل قیمت را از چالش های مهم صنعت خودروی کشور نام برد.
مدیرعامل گروه بهمن در ادامه مقایسه صنعت خودروی کشورمان را با صنعت خودروی کشور کره جنوبی نا عادلانه ارزیابی کرد و به شاخص بازده دارایی های بخش بنگاه ها و بخش بانکی در کشور کره جنوبی پرداخت و گفت: در سال ۲۰۰۶ نرخ بازده این بنگاه ها ۸/۶% و بانک ها ۱/۱% بوده و در سال ۲۰۰۷ بازده بنگاهها ۳/۷% و بانک ها ۱/۱% را تجربه کرده اند که این امر مبین ۷ برابری بازده بنگاه های تولیدی نسبت به بانک ها بوده است این در حالی است که بازده ای بانکها در نظام اقتصادی کشور ما به مراتب بیشتر از مشاهده بنگاههای تولیدی است. وی همچنین به اقدامات ضروری در جهت احیای صنعت خودروپرداخت و گفت: تدوین برنامه اصلاحات در صنعت خودرو، اصلاح ساختار سهامداری و مالی، مدیریت نقدینگی، مدیریت خروج از دارایی های کم بازده ، مدیریت کنترل و کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری از جمله اقداماتی است که می توان برای احیای صنعت خودرو از آنها بهره گرفت.
سروش همچنین در پایان به اقدامات مورد نیاز برای همکاری با شرکت های بین اللملی در صورت رفع محدودیت ها اشاره کرد و گفت: در صورتی که اصلاحات در صنعت با رویکرد ارتقاء توانمندی بنگاه ها و محیط کسب و کار جهت همکاری موثر با شرکت های بین اللملی روی دهد طبیعتا فرصت مناسبی برای صنعت خودروی کشور فراهم خواهد شد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.