مدیر ندامتگاه قزلحصار: مرخصی، اعتمادسازی برای حضور مجدد مجرم در اجتماع است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

3001.jpg

مدیر ندامتگاه قزلحصار گفت: اعطای مرخصی به زندانی نوعی اعتمادسازی بین مجرمین، برای بازگشت سالم آنها به اجتماع تلقی می‌شود.

به گزارش تفسیری ایسنا،‌ سیدعلی حسینی در خصوص آثار مثبت مرخصی به زندانیان ادامه داد: اعطای مرخصی به زندانی امتیازی است که زندان به واسطه ایجاد انگیزه برای انجام اقدامات اصلاحی و تربیتی در زندانیان اعطاء می نماید و هر زندانی که مقررات زندان را رعایت نموده و در برنامه های اصلاحی وتربیتی شرکت نماید به عنوان نوعی پاداش به وی مرخصی اعطاء می‌شود.

مدیر ندامتگاه قزلحصار با اشاره به این مطلب که مهمترین هدف اعطای مرخصی به مددجویان، رفع مشکلات فردی، قضایی و خانوادگی است، گفت: فلسه مجازات زندانیان علاوه بر تأدیب مجرم، زمینه ساز اصلاح و بازگشت مجدد مددجو به اجتماع است. چنانچه اشخاص در زندان امکان استفاده مناسب از تسهیلات قضایی نداشته باشند در حقیقت اشخاص عقده‌ای مجددا روانه اجتماع می گردند. فلذا اعطای مرخصی به زندانی این امکان را فراهم می سازد که اشخاص رابطه خود را با اجتماع قطع نکنند و در انجام مشکلات بخوبی عمل نمایند.

حسینی گفت: علاوه بر اینکه مرخصی نوعی اعتماد سازی برای حضور مجدد مجرم در اجتماع است اعطای مرخصی به زندانیان می تواند در اخذ سریع رضایت شاکی مؤثر باشد و منجر به آزادی آنان شود.

وی در خصوص اعطای مرخصی توسط شورای طبقه بندی ندامتگاه قزلحصار گفت: شورای طبقه بندی ندامتگاه قزلحصار در یک ماه اخیر با برگزاری ۸ جلسه با حضور نمایندگان فرهنگی، مددکاری روانشناس، انتظامی، رییس اندرزگاه مربوطه، معاونت قضایی و قاضی ناظر بر زندان از بین ۵۳۴ متقاضی مرخصی به تقاضای ۴۳۲ نفر رأی موافق و مددجویان با ارائه سند مکفی از تسهیلات مرخصی استفاده نمایند.

واحد شورای طبقه بندی ندامتگاه قزلحصار به ۲۹۹ نفر از مددجویان متقاضی کار در کارخانجات و اشتغال در محوطه ندامتگاه نیز رأی کار اعطاء نموده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.