مدیر همراه اول اصفهان: سرعت انتقال دیتا در اصفهان به یک مگابیت در ثانیه و فناوری ۴G افزایش می یابد

مدیر همراه اول اصفهان: سرعت انتقال دیتا در اصفهان به یک مگابیت در ثانیه و فناوری ۴G افزایش می یابد

اصفهان- مدیر ارتباطات سیار شرکت مخابرات استان اصفهان گفت: سرعت انتقال دیتا تلفن همراه (GPRS) اپراتور همراه اول در این استان به یک مگابیت در ثانیه افزایش خواهد یافت.

‘مهران قدوسی’ روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این افزایش سرعت به دنبال نصب و راه اندازی تجهیزات جدید و انتقال شبکه ارتباطات سیار اپراتور همراه اول در استان اصفهان بر روی بستر IP صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه حداکثر سرعت انتقال دیتا تلفن همراه اپراتور همراه اول در زمان حاضر حدود ۱۰۰ کیلو بیت بر ثانیه است، اظهار داشت: انتقال شبکه ارتباطات سیار بر روی IP و مبتنی بر نسل چهارم تلفن همراه باعث افزایش این سرعت تا بیش از یک مگابیت بر ثانیه می شود.

وی با بیان اینکه انتقال ارتباطات شبکه تلفن همراه بر روی بستر IP در دو بخش سوییچینگ و رادیویی ( در سایتهای BTS) صورت می گیرد، گفت: این پروژه در پنج مرحله تعریف شده که مرحله اول، دوم و سوم آن که شامل خرید و نصب تجهیزات، انجام شده است.

مدیر ارتباطات سیار شرکت مخابرات استان اصفهان گفت: کارشناسان این شرکت در حال اجرای مرحله چهارم این پروژه شامل برگردان سوییچهای قدیم به سوییچهای جدید و توسعه سایتهای BTS هستند.

قدوسی با اشاره به اینکه اختلالات چند هفته گذشته در شبکه تلفن همراه استان به دلیل برگردان این سوییچها بوده است، افزود: کارشناسان ما تلاش می کنند که این دوره گذار هرچه سریعتر و با کمترین اختلال به اتمام رسد.

وی از جمله مزیتها و فواید اجرای این پروژه را بازسازی شبکه ۱۵ ساله تلفن همراه استان، افزایش ظرفیت مشترکان تلفن همراه اپراتور همراه اول تا شش میلیون شماره و افزایش سرعت انتقال دیتا برشمرد.

وی یادآور شد: با پیاده شدن این سیستم، مشترکان تلفن همراه از پهنای باند بالایی برای انتقال دیتا و سرویس های دیگری مانند چند رسانه ای (MMS) بهره مند می شوند.

مدیر ارتباطات سیار شرکت مخابرات استان اصفهان گفت: در مرحله چهارم این پروژه، توسعه شبکه تلفن همراه در مورد یکهزار و یکصد سایت BTS تلفن همراه استان نیز اجرا خواهد شد.

وی با اظهار امیدواری درباره اینکه تا حدود دو ماه دیگر اجرای این پروژه به اتمام برسد، بیان داشت: پس از برگردان سوییچها و نصب سایتهای BTS جدید در مرحله پنجم شاهد توسعه شبکه مبتنی بر نسل چهارم تلفن همراه خواهیم بود.

وی سیستم های تلفن همراه استفاده شده در شبکه ارتباطات سیار استان اصفهان را شامل نوکیا، زیمنس و هُوا وی (Huawei) دانست.

وی گفت: اگر مشترکین همراه اول در این روزها با اختلال در دسترسی خود به شبکه مواجه شدند گوشی خود را یک بار خاموش و روشن کنند.

در زمان حاضر حدود چهار میلیون شماره تلفن همراه اپراتور همراه اول در استان اصفهان فعال است.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.