مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران برای توسعه مشاغل خانگی

اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیر کل امور بانوان شهرداری کل تهران گفت:شناسایی مشاغلی که می تواند نیاز معیشتی خانواده ها را تامین کرده و بازار کار خوبی را فراهم کند برای گسترش فعالیت مراکز کوثر مهم است این موضوعی است که شهرداری تهران و ستاد توانمند سازی زنان سرپرست خانوار نیز در طول سالهای قبل به آن توجه خاصی داشته است.

نرگس مدنی پور در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، توسعه مشاغل خانگی و نقش شهرداری تهران را در این زمینه مهم خواند و افزود : یکی از رویکردهای مهمی که شهرداری تهران به دنبال آن بوده و در سالهای اخیر نیز با جدیت آن را پیگیری کرده است بحث توانمند سازی زنان است.

شاید در حوزه اشتغال ماموریت اصلی شهرداری این نباشد ولی با توجه به این که در مدیریت شهری توجه به بحث خانواده تحکیم بنیان آن و توانمند سازی اجتماعی زنان برای شهرداری تهران بسیار مهم است تمامی تلاش خود را در این زمینه به کار گرفته است.
وی دربارهٔ توسعه مشاغل خانگی زنان سرپرست خانوار اظهار کرد: زنان سرپرست خانوار مسئولیت خانواده را بر عهده داشته و در واقع به عنوان مادر و پدر به فعالیت می پردازند از این رو به منظور حمایت از این اشخاص توسعه ایجاد و گسترش مشاغل خانگی برای ستاد توانمند سازی امر ی مهم به شمار می رود.
مدنی پور تاکید کرد: سالهاست که ستاد توانمند سازی زنان سرپرست خانوار در این حوزه در حال فعالیت بوده و سعی کرده است تا قدمهای موثری را نیز برای راحتی و آسودگی خاطر این بانوان بردارد.
ستاد توانمند سازی زنان سرپرست خانوار در حوزه زنان سرپرست خانوار تمامی تلاش خود را بکار بسته که در این رابطه اقدام  جامع و کاملی را به انجام رساند.
وی گفت: ستاد توانمند سازی زنان سرپرست خانوار در سالهای اخیر در این حوزه بیشتر بروز پیدا کرده است.
وی با اشاره به توسعه مراکز مهارت آموزی کوثر در سطح استان تهران و فعالیت این نهاد د ر مناطق ۲۲ گانه پایتخت تصریح کرد: مراکزی که در سطح شهر تهران تحت نظارت مراکز مهارت آموزی کوثر ایجاد شده اند پیشرفت قابل توجهی داشته اند.
مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران در پایان فضای سومین جشنواره زنان و تولید ملی را بسیار مطلوب خواند و خاطر نشان کرد در این دوره به کیفیت نمایشگاه افزوده شده و این کاملا مشهود است زیرا با توجه به این که نمایشگاه زنان و تولید ملی هدف مشخص و تعیین شده ای را دنبال می کند و هر ساله ان هدف را استمرار می بخشد به نظر میرسد توانسته است به اهداف خود نزدیک تر شود بنابر این در این دوره از  جشنواره کیفیت و کمیت کار و  محصولات عرضه از سوی زنان سرپرست خانوار در مراکز مهارتی کوثر نسبت به دوره های  قبل ارتقا پیدا کرده است./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. ثمری:

    عرض سلام وادب
    من خانم ۴۰ ساله و خودسرپرست هستم ،و در زمینه صنایع دستی فعالیت میکنم ،رشته تحصیلی ام مدیریت فرهنگی هنری هست ،
    چطوری میتونم از غرفه هایی که برای خانمها هست استفاده کنم.
    ممنون میشم راهنماییم کنید .ثمری

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.