مدیر کل زندان‌های قزوین تاکید نمود: ضرورت برخورداری همه زندانیان از خدمات مددکاری اجتماعی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

مدیرکل زندان‌های استان قزوین بر ضرورت برخورداری همه زندانیان از خدمات مددکاری اجتماعی تاکید نمود.

به گزارش تفسیری ایسنا، حمیدرضا فراست‌طلب در نشستی با مددکاران اجتماعی زندان مرکزی قزوین تصریح نمود: مددکاری ابزاری مهم و اساسی برای حل‌ مشکلات فردی و اجتماعی زندانیان است و همه آنان نیازمند دریافت این خدمات می باشند.

وی ادامه داد: این حرفه در زندان‌ها به صورت تخصصی مورد استفاده قرار می‌گیرد و هر قدر حاوی رویکردی علمی باشد، در رسیدن به اهداف اصلاحی موفق‌تر خواهیم بود.

مدیرکل زندان‌های استان قزوین افزود: حساسیت شرایط روحی و روانی زندانیان در وقت تحمل حبس یکی از مسائل مهمی است که باید به آن توجه نمود. در واقع لازم است مددکاران درک صحیحی از مشکل و موقعیت زندانی داشته باشند و با مسئولیت‌پذیری و وجدان کاری در کمک به آنان اهتمام ورزند.

فراست‌طلب اظهار نمود: سطح کیفی مددکاری اجتماعی در زندان‌ها باید تغییر کند و طرح‌های کمکی برای حل مشکلات زندانیان مطابق با آیین‌نامه اجرایی سازمان و آیین‌نامه مددکاری، زمینه تغییر و ایجاد زندگی سالم را به وجود آورد.

وی خاطرنشان نمود: مشکلات و چالش‌های مددکاری زندان در چارچوب انجام وظایف قانونی و سازمانی برطرف خواهد شد. در واقع مددکاری مبتنی بر اصول و مهارت به حل مشکلات زندانیان منتهی می‌شود.

مدیر کل زندان‌های قزوین یادآور شد: سطح خدمات مددکاری در زندان گسترده‌تر از سایر نهادهای خدمت‌دهنده اجتماعی است و ارتباط با زندانی، گفت‌وگو با خانواده و شاکی، حضور در مراجع قضایی، پاسخگویی به مسئولان زندان و سایر نهادهای ذی‌ربط، جزئی از وظایف مددکاری اجتماعی است.

مدیرکل زندان‌های قزوین گفت: خوب ملاحظه نمودن، خوب شنیدن و خوب حرف زدن مهم‌ترین مهارت‌های ارتباطی مددکاران است و زمینه‌های مناسب در تغییر نگرش زندانی نسبت به پدیده‌های پیرامونی خود را به وجود می‌آورد.

فراست‌طلب تصریح نمود: در طراحی و جانمایی تازه زندان مرکزی، واحد مددکاری حاوی فضایی به نسبت مناسب برای مصاحبه و سایر فعالیت‌های مربوطه است. این اقدام فاصله بین مددکاران و زندانی را حذف می‌کند و فرایند وقت ارائه خدمات به متقاضیان را کاهش می‌دهد.

وی افزود: مددکاران اجتماعی زندان‌ها باید همه تلاش خود را با جدیت بیش از پیش به کار گیرند و با پایبندی به منشور اخلاقی این حرفه به زندانیان نیازمند و خانواده آنان خدمت نمایند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.