مد نباید مخالف با ارزش‌های اسلامی باشد

مد و طرح‌های ارائه شده در ایران نباید با ارزرش‌های اسلامی دینی ما مخالفتی داشته باشد.

حمید قبادی مشاور معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران در خصوص قانون ساماندهی مد و لباس گفت: قانون ساماندهی مد و لباس و آیین نامه اجرایی و مصوبه شورای اسلامی و آیین نامه دولت، وظایفی را برای هر دستگاه در جشنواره مد و لباس مشخص کرده است.
وی افزود: مهمترین وظیفه قانون ساماندهی مد و لباس،‌ هدایت مردم به سوی استفاده از محصولات ایرانی با نگاه اسلامی ایرانی است.
قبادی تصریح کرد: مد در کشور ما نباید مخالفتی با ارزش‌های اسلامی داشته باشد و این جریان نباید در حد یک شعار باقی بماند.
مشاور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ما باید قوانین را به سمت اجرایی شدن سوق دهیم و به همین دلیل قانونگذار کارگروهی را پیش بینی کرده است.
وی ادامه داد: مسئولیت این کارگروه به عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز معاونت هنری ارشاد است.
قبادی با اشاره به برگزاری جلسات مستمر و قوانین تصویب شده در این راستا، افزود: جلسات مستمری برگزار شده تا شهرستان‌ها بتواند همپای تهران در جشنواره مد و لباس طرح‌های خود را ارائه دهند.
وی تصریح کرد: قانون گذار، مد و لباس اسلامی را همپای سایر لباس‌های فرهنگی دیده و این خود موفقیت شایان توجهی است.
مشاور معاون فرهنگی وزارت ارشاد با اشاره به مسئولیت سنگین مسئولان ارشاد؛ اظهار داشت: خوشبختانه آیین نامه کارگروه استانی مصوب شده و بحث کدگذاری لباس‌ها از سوی بنیاد ملی مد و لباس در حال توسعه و ترویج است.
وی در خصوص شرایط گرفتن بارکد، ابراز داشت: در این طرح شرایط فنی کیفی و اسلامی پیش بینی شده و لباس‌هایی با این شرایط صاحب نشان ملی از سوی بنیاد ملی مد و لباس می‌شوند.
قبادی خاطر نشان کرد: با گرفتن نشان ملی و بارکد، فروشگاه‌هایی مسئول محصولات طراحان و تولید کنندگان برنده در جشنواره مد و لباس می‌شوند./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.